סאגת התוקף

'פייזר' דוחה את הפתרון של משרד הבריאות

ענקית התרופות סירבה להאריך את תוקף מנות החיסון נגד קורונה הנמצאות בישראל, בשל היותן חדשות ונטולות מידע רפואי מספק. במשרד הבריאות בוחנים תכנית אחרת (קורונה)

שלמה מן | כיכר השבת |
חיסון קורונה (צילום: Shutterstock)

חברת התרופות 'פייזר' סירבה לבקשת משרד הבריאות, להאריך את תוקף חיסוני הקורונה בזמן נוסף, מעבר לסוף חודש יולי. כך נחשף הערב (חמישי) ב"מהדורה המרכזית" של חדשות 12. הסיבה לדחיית בקשת ממשלת ישראל היא כי החיסונים חדשים מדי וטרם התגבש מספיק מידע רפואי עליהם שיאפשר לאשר בקשה שכזו.

המשמעות של סירוב ענקית התרופות להארכת תוקף החיסונים היא כי יתכן, במידה וישראל לא תמצא כל חלופת שימוש אחרת, שמאות אלפי חיסוני פייזר ייזרקו ללא שימוש בסוף החודש, זאת לאחר שהתוקף שלהם יפוג.

נכון לעתה בישראל נמצאים כ-1.4 מיליון מנות חיסונים של פייזר. תוקפם של אותן מנות יפוג בסוף החודש.

בכדי להימנע מזריקת מאות אלפי מנות חיסון מנהלת ישראל מגעים עם בריטניה על חילופי חיסונים, כך שישראל תעביר לבריטניה חיסונים שתיכף פג תוקפם ובתמורה תעביר בריטניה לישראל, בהמשך, חיסוני פייזר שתאריך התפוגה שלהם ארוך יותר. לפי גורמים המעורים בפרטים העסקה צפויה לצאת לפועל כבר בשבוע הבא.

במקביל, כחלופה, פנתה ישראל לפייזר ובקישה שיאריכו מעט את תוקף החיסונים, כך שניתן יהיה להשתמש בהם גם מעבר לתוקף הנוכחי, כמקובל בתרופות. הערב, כאמור, נחשף שפייזר דחתה את הבקשה.

החל מיום ראשון הבא חל איסור על קופות החולים לחסן אנשים במנה ראשונה, כדי לא לגרום למצב שהמנה השנייה לא תהיה בתוקף. בישראל יעברו ככל הנראה לשימוש נרחב יותר בחיסוני 'מודרנה'.

במקביל, תחלואת הקורונה בישראל מוסיפה לזנק. אתמול אובחנו 307 נדבקים בקורונה. מספר החולים קשה עומד על-29. מקדם ההדבקה עומד על 1.75, ושיעור הבדיקות החיוביות הוא 0.6%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות