'שומר החומות'

פקודת היום של הרמטכ"ל: "החמאס טעה ושילם מחיר כבד"

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר במפקדת פיקוד הדרום, והודה ללוחמים; בפקודת היום לסיום מבצע 'שומר החומות' הוא כתב כי החמאס הופתע מסדרת המהלומות (ארץ)

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר אתמול (ראשון) במפקדת פיקוד הדרום, במסגרת ביקורים שיקיים השבוע ביחידות אשר פעלו במבצע 'שומר החומות'.

פיקוד הדרום הוביל את הפעילות היזומה וההתקפית נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה במבצע 'שומר החומות' תוך שימוש בכלים חדשים ומתקדמים שהוכנו מבעוד מועד.

"לכל אחד ואחת מכם ישנו חלק חשוב בתפקיד הקריטי שמילא פיקוד הדרום בהצלחת המבצע", אמר הרמטכ"ל, "המסירות, המקצועיות והיצירתיות שלכם הן שהבטיחו את מימוש היעדים שהצבנו לעצמנו".

"יש לכם חלק משמעותי בכל מה שאני אומר. אני חושב שפיקוד דרום, פיקד על המערכה בצורה יוצאת מן הכלל. אני מרשה לעצמי לומר זאת. גאווה גדולה לפקד עליכם, אשרי העם שיש לו חיילים, קצינים ומפקדים בכירים כמפקדים בפיקוד הדרום. בחדר הזה יש אנשים שחסכו חיי אדם, זה לבדו המון - תזכרו זה המשמעות של צבא ההגנה לישראל", אמר הרמטכ"ל.

בפקודת היום של הרמטכ"ל לסיום מבצע 'שומר החומות', הוא כתב: "חיילי צה"ל, מפקדיו ועובדיו, צה"ל הוא צבא העם להגנת העם, המתחזק מגיבוי העם. צה"ל הוא צבא הגנה בייעודו, אך יוזם והתקפי באופיו, וניצחון בכל מהותו.

"מבצע 'שומר החומות' הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה בהישגים צבאיים מובהקים לצה"ל ולמדינת ישראל. חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטי לעבר מדינת ישראל ואזרחיה, ושילם על כך מחיר כבד. לאורך ימי המבצע האויב הופתע פעם אחר פעם בסדרה של מהלומות רב-ממדיות שהוציאו אותו משיווי המשקל ושללו ממנו יכולות ונכסים משמעותיים. חמאס פגש תקיפה בעוצמה רבה והגנה חזקה ויעילה - תקיפה שהתבטאה בכמות, איכות, קצב ושיטות התקיפה, והגנה שנתנה מענה לאיום על העורף ובמקביל סיכלה ניסיונות למימוש פיגועים בשטחנו".

הרמטכ"ל מוסיף וכותב כי "נערכנו למבצע ביסודיות, הוצאנו אותו לפועל בשיטתיות והתוצאות מדברות בעד עצמן - פעלנו על פי תכנית אופרטיבית סדורה שהוכנה מראש ומימשנו את תפיסת ההפעלה לניצחון ואת היכולות שפיתחנו ביתר שאת במסגרת תר"ש 'תנופה' - הגברנו את המודיעין לקצה, הגדלנו את היקף המטרות, חיזקנו את החיבור והקישורית בין גופים ויחידות וכל זה העצים את יכולות הדיוק והקטלניות של צה"ל. פעלנו בעוצמה אבל שמרנו על ערכינו, עשינו מאמץ רב למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולחטנו בצורה מקצועית ומוסרית.

"לאורך כל המבצע בלטו התיאוס הגבוה, שיתוף הפעולה המצוין ותחושת השותפות בין כל הזרועות, האנפים והפיקודים והם שהובילו את צה"ל להישגים משמעותיים כל כך. עיניים רבות בכל רחבי המזרח התיכון עקבו אחר היכולת המבצעית והמודיעינית המרשימה של צה"ל וההכרה בעוצמתו של צחייל ובנחישותו התעצמה. יחד עם זאת עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר, להשתנות ולהמשיך לתתאים שיטות לחימה ודפוסי פעולה על מנת להבטיח את מוכנותנו וכשירותנו גם לעימות הבא.

"אנו משתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נהרגו במהלך המבצע ושולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים. לצד כל המשימות שבהם צה"ל עמד בהצלחה, משימה אחת לא הושלמה והיא השבת הבנים הביתה - זו אחריותו של צה"ל ולא ננוח עד שנמלא גם את המשימה הזו".

לסיום, הוא כותב: "המבצע הזה הוכיח פעם נוספת שיסוד עוצמתו וכוחו של צה"ל טמון באנשיו - ראיתי רבים מכם בפעילות על הגדר ובמפקדות, בטייסות ובחמ"לים, בתאי התקיפה ובסוללות, וראיתי מסירות, חוכמה, יצירתיות, נחישות ומקצוענות - ועל כך מדיעה לכם הערכה הרבה. אני גאה בכל אחד ואחת מכם, הוכחתם שצה"ל אינו רק 'שומר החומות' אלא מהווה בעצמו את חומת המגן של מדינת ישראל, אזרחיה ותושביה".

הרמטכ"ל בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות