"מאיימים על יציבות העולם"

ג'ו ביידן מסתבך שוב עם מדינות זרות: הפעם הסינים בכוונת

חשבנו שטראמפ נוטה להסתבך עם מנהיגים זרים, מתברר שביידן עושה את זה בכישרון רב הרבה יותר. אחרי הבלגן עם הרוסים כעת הממשל החדש פותח חזית מדינית גם מול הסינים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

אחרי שהנשיא ג'ו ביידן הצליח להעליב את הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ולהכריז כי הוא בעיניו רוצח, פותח כעת שר החוץ שלו, מזכיר המדינה האמריקני, נתוני בלינקן במתקפה כנגד הסינים כשהוא מכריז: "הצעדים של סין מאיימים על יציבות העולם".

בלינקן הוסיף, כי ארצות הברית לא מעוניינת בסכסוך פתוח עם סין, אך "בעד תחרות". בלינקן אמר את הדברים בפתח השיחות בין נציגי שתי המדינות באלסקה שיתקיימו ביומיים הקרובים, הראשונות בעידן ממשל ביידן.

מזכיר המדינה האמריקני הוסיף: "ארה"ב מודאגת עמוקות מפעולות סין כלפי המיעוט האויגורי-מוסלמי בחבל שינג'יאנג, כמו גם מפעולותיה בהונג קונג ובטייוואן, ממתקפות הסייבר שלה ומהכפייה הכלכלית שלה כלפי בעלות בריתנו".

הסינים לא נשארו חייבים, והדיפלומט הסיני הבכיר יאנג ג'יצ'י אמר בתגובה, כי "אפרו-אמריקנים נטבחים ברחבי ארה"ב, זכויות האדם שם נמצאות בנקודת שפל".

לדבריו של ג'יצ'י, "ארה"ב צריכה להתעסק בעניינים שלה, סין מתנגדת נחרצות להתערבות בענייניה הפנימיים".

בהקשר הרוסי, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי הוא מוכן לשוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בקרוב, ככל הנראה כבר היום או ביום שני. לדבריו, "על המדינות לשמור על יחסיהן". פוטין הוסיף כי הוא מוכן לשוחח על סכסוכים אזוריים והיחסים שבין רוסיה וארה"ב.

כזכור, ביידן אמר בריאיון כי הוא מוכן להסכים עם האמירה כי פוטין הוא "רוצח" והתערבותו בבחירות בארצות הברית, כמו שנכתב בדו"ח מודיעין אמריקני, תגרור סנקציות ותגובה מצד הממשל. אמירות שלא התקבלו בצורה יפה במוסקבה שהורתה על החזרת השגריר שלה מארה"ב להתייעצויות.

למרות הרצון הטוב של פוטין, בבית הלבן הודיעו כי ביידן לא מתחרט על דבריו נגד פוטין. עם זאת, נמסר כי ארצות הברית מעוניינת להמשיך את היחסים הפרודוקטיביים עם רוסיה וכי השגריר שלה נשאר במוסקבה.

הדמוקרטים נהגו לתקוף באופן קבוע את הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ וטענו כי הוא נוטה להסתבכויות דיפלומטיות בשל "הפה הגדול" שלו אך נראה כי מחליפו הדמוקרטי עושה עבודה לא פחות טובה בתחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות