נתונים משמחים

נתוני משרד הבריאות מוכיחים: החיסון עובד

הנתונים שנאספו בתקופה האחרונה על ידי משרד הבריאות מלמדים כי החיסון יעיל במיוחד כנגד מחלה קשה או מוות, ואף יעיל כנגד הדבקה גם במחלה קלה שלא מצריכה אשפוז (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על פי נתוני משרד הבריאות יעילות החיסון של פייזר אכן גבוהה ועומדת על מעל 90%. על פי הנתונים, בקרב בני 65 ומעלה יעילות החיסון במניעת מחלה קשה או מוות עומדת על 94.3% קרוב ל-95% שהציגה החברה על פי הניסוי שערכה.

בקרב בני 45-65 יעילות החיסון דומה (94.7%), וגם בקרב בני 15-55 היא גבוהה מאוד, 91.2%.

גם יעילות החיסון מחלה קשה המובילה לאשפוז גבוהה מאוד. בקרב קבוצות הגיל השונות, היעילות היא בין 93% ל-95%. כך, למשל, מתוך 100 אלף שאינם מתחסנים - 23 מאושפזים. לעומת זאת, מתוך 100 אלף מתחסנים - רק אחד מאושפז.

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו ב-ynet עולה כי מבין 183 חולי הקורונה במצב קריטי מעל לגיל 60 – רק אחד מהם הוא מחוסן שחלפו יותר משבועיים מאז שקיבל את מנת החיסון השנייה, מה שמלמד על יעילות גבוהה של החיסון במניעת מחלות קשות.

על פי משרד הבריאות, מתוך 856 החולים הקשים מעל גיל 60 שנמצאים כעת במחלקות הקורונה השונות ברחבי הארץ, רק 6.5% - 56 חולים חוסנו וחלף יותר משבוע מאז שחוסנו במנה השנייה.

בקרב 203 המאושפזים בבתי החולים במצב קשה וקריטי מתחת לגיל 60 - עשרה בלבד חוסנו וחלף יותר משבוע מקבלת מנת החיסון השנייה, ואחד בלבד התחסן במנת החיסון השנייה יותר משבועיים טרם חלה.

גם בקרב הנפטרים, מתוך 660 שנפטרו בתקופת הבדיקה של משרד הבריאות, רק ארבעה היו מחוסנים במנה השנייה לפחות שבועיים לפני פטירתם. 546 מתוכם לא חוסנו כלל או קיבלו רק מנה ראשונה עד שבועיים לפני פטירתם.

החיסון מועיל גם בקרב הנדבקים שלא אושפזו, מתוך למעלה מ-13 אלף נדבקים בני 60 פלוס, 10,724 לא חוסנו או קיבלו את המנה הראשונה שבועיים לפני שחלו. מנגד רק 271 מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה. יצוין, כי רוב קבוצת הגיל הזו בישראל כבר חוסנה, מה שמוכיח כי החיסון יעיל במיוחד.

השבוע לראשונה עלה מספר המאושפזים הצעירים על החולים מעל גיל 60, מה שמלמד גם על השפעת החיסונים על קבוצת הגיל המבוגרת שכאמור רובה כבר התחסנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות