הקלטות הכאוס בממשלה

שר הביטחון דורש: פרסום תמלילי הדיונים במלואם

מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה נפתחו בהקלטת שמע בה שומעים את ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, בחילופי האשמות קשים בישיבת הממשלה ביום חמישי בערב (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |

מהדורות החדשות בערוצי הטלוויזיה נפתחו בהקלטת שמע בה שומעים את ראשי הממשלה, בנימין נתניהו ובני גנץ, בחילופי האשמות קשים בישיבת הממשלה ביום חמישי בערב.

הרקע למריבה בין האישים הייתה החלטת נתניהו להעלות את הארכת הסגר משישי לראשון להצבעה בממשלה ללא אישור גנץ, והודעת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט כי היא מנוגדת לחוק. ההצעה עברה, אך בוטלה לאחר כמה ימים, ואושרה לאחר שעה, אל תוך הלילה, רק בסיכום בין שני הצדדים.

בהקלטה, באדיבות כאן 11, נשמע נתניהו אומר: "בבקשה שרון (אלרעי-פרייס)... אני מציע שתוציא (גנץ) כותרות מהר. בבקשה שרון". ואילו גנץ משיב: "אני מוציא כותרות כל הזמן, זה מה שאני עושה. אני יושב פה ומוציא כותרות מההתחלה ועד עכשיו. שעתיים וחצי מביא מומחים. אני יושב ומוציא כותרות, לא עושה שום דבר חוץ מזה".

לאחר פרסום ההקלטה, לשכת שר הביטחון פרסמה הודעה כי היא דורשת שכלל תמלילי ישיבות הממשלה בנושא הקורונה, החסויות לשלושים שנה, יפורסמו לציבור:

"בהמשך להדלפות המגמתיות והחמורות מדיוני הממשלה, דורש שר הביטחון לפרסם את הפרוטוקולים של דיוני הממשלה בנושא הקורונה וקבינט הקורונה במלואם, ולא רק הדלפות לצרכים אישיים ומשפטיים של ראש הממשלה", נכתב בהודעה.

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, מסר: "ההקלטות שנחשפו הערב הן עדות נוספת לאופן הכאוטי והמחפיר בו מתנהלים ענייניה החשובים ביותר של ישראל ובהם משבר הקורונה. אופי ורמת השיח והיעדר הכבוד בין נתניהו לשריו ובין השרים השונים מהווים שפל חדש שמבזה את ישראל ואזרחיה. ישראל ראויה להנהגה שתנהג בכבוד בשותפים, ביריבים פוליטיים ובאזרחיה".

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, מסר: "‏הדלפת הקלטות והצעקות בישיבת הממשלה מוכיחות שנתניהו עבר מקמפיין 'הצלחה כבירה' לקמפיין 'לא אני אשם בכישלון'. ישראל חייבת ממשלה שפויה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות