דף עא
*שלמים מעיו"ט לחגיגה ושמחה. *אימורי חגיגת ט"ו.
א. שלמים ששחטן מערב יו"ט לכו"ע לא יוצא משום חגיגה דהוי דבר שבחובה שבא רק מהחולין, ולעולא אין יוצא בהם משום שמחה דקסבר בעינן זביחה בשעת שמחה ולרבין יוצא. והשמועות 1. והיית אך שמח לרבות לילי יו"ט אחרון לשמחה ולמעט ליל יו"ט ראשון משום שאין לו במה ישמח, ודחי דטעמא משום שאין שמחה לפניו. 2. יוצא ידי חובתו בחגיגת י"ד, ודחי דלמא איירי שעיכב ושחט. 3. ההלל והשמחה שמונה ואם יו"ט הראשון חל בשבת איכא רק שבעה, ובעי למימר שמשמחו בשעירי הרגלים ודחי דנאכל חי ורק לכהנים, ולמסקנא משמחו בכסות נקיה ויין ישן.
ב. בחגיגת ט"ו האימורין נפסלין בלינה שנאמר לא ילין וסמיך ליה ראשית, ומקשינן 1. כיצד הבשר נפסל מהלילה והאימורין רק בבוקר, ודחי דהכי אשכחן בקרבן פסח לר"א בן עזריה. 2. לא ילין מן הבשר אשר תזבח בערב ביום הראשון לבוקר שחגיגת י"ד נאכלת לשני ימים ולילה, ואין לומר ליום ולילה שנאמר ביום הראשון, ואין לומר דאיירי בשתי חגיגות של י"ד וט"ו וכל אחת נאכלת לבוקרה דא"כ קרא דאם נדר מיותר, וש"מ דאפילו לבשר א"צ קרא וכ"ש לאימורין.
שאלות לחזרה ושינון
א. המח' בשלמים ששחטן מערב יו"ט משום שמחה והשמועות (3)
ב. פסול לינה באימורי חגיגת ט"ו והקושיות (2)