למרות הסקרים

נתניהו מציב יעד של "40 מנדטים ל'ליכוד'"

ראש הממשלה ביקש שריונים אך נדחה בינתיים על ידי ועדת החוקה של המפלגה שביקשה לדון בנושא • נתניהו הציב בפניהם יעד אופטימי, ולפיו ישיג 40 מנדטים למפלגה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע לאחר פיזור הכנסת, ומי שעדיין שקט יחסית הוא ראש המפלגה הגדולה ביותר בסקרים, בהפרש ניכר מהיתר, ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי המספרים, לנתניהו אין אפשרות להרכיב ממשלה גם אם 'ימינה', 'ש"ס' ו'יהדות התורה' תחבורנה אליו, אבל גם קשה עד בלתי אפשרי להרכיב ממשלה ללא 'הליכוד'.

ממבוי זה פותח נתניהו מערכת בחירות נוספת, אחרי שסימן בהצלחה רבה את יעד פירוק המפלגה שהכי סיכנה את המשך כהונתו כראש ממשלה, 'כחול לבן', והותיר את בני גנץ עם מספר ח"כים מועט.

כעת כאב ראש חדש ניצב מולו, כזה שנולד בערוגות ביתו, 'תקווה חדשה' של גדעון סער, יפעת שאשא-ביטון, זאב אלקין, יועז הנדל וצביקה האוזר. כולם שמות שעבדו איתו, חלק גם עד הימים האחרונים ממש.

בשל מגיפת הקורונה ומערכת הבחירות הצפופה, 'הליכוד' לא תקיים בחירות מקדימות לכנסת ה-24 - ונתניהו ניגש למשימה הבאה: השגת מקומות ריאליים בהם ישריין אנשים מטעמו.

בדיון בוועדת החוקה של המפלגה, הציב ראש הממשלה את מטרתו: "נביא 40 מנדטים בבחירות הקרובות" - ארבעה יותר ממה שיש לליכוד כעת, ו-14 יותר ממה שחוזים לו הסקרים.

נתניהו דרש חמישה מקומות לשיריון: מקום חמישי, מקום 26, מקום 30, מקום 38 ומקום 40. על פי ההערכות, נתניהו שוקל להציב את חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר מרכז השלטון המקומי במקום החמישי ברשימה ואילו את אורלי לוי אבקסיס במקום ה-30.

אך הישיבה ננעלה ללא הצבעה, על מנת לאפשר לחברים לשקול את הבקשה. ההכרעה בעניין תתקבל בשעות הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות