ועדת השרים תתכנס הערב (שלישי) להחליט האם לסגור את מערכת החינוך - מכיתה ה' ומעלה, כבר ממחר, יום רביעי, ולא להמתין עד ליום שישי כפי שסוכם מראש.
הדיון, בעקבות זעמו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, על החלטת הממשלה להמשיך את הלימודים עד ערב ראש השנה, בנימוק כי רבים נדבקו בבתי הספר.
לדבריו, העלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט, נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה.
בתוך כך, משרד החינוך מבהיר כי שירותי החינוך עבור תלמידי החינוך המיוחד ימשיכו לפעול – באופן מותאם ובהתאם להנחיות הבריאות המקובלות.
מתוקף מחויבותו לתלמידי החינוך המיוחד, ימשיך משרד החינוך להבטיח רצף חינוכי ורצף טיפולי עבור התלמידים, ולפי הצורך ייבנו עבור תלמידים משולבים בחינוך הרגיל תכניות חינוך ותכניות טיפולים אישיות.
תכנית אישית כוללת שעות ליבה, שעות יצירה, פיתוח מיומנויות ותמיכה - פיזית, קוגניטיבית ונפשית.
המתווה:
▪️ במוסדות החינוך המיוחד, או במרכזים חינוכיים בבתי החולים: למידה במוסדות החינוך (עד השעה 14:30).
▪️ בכיתות חינוך מיוחד בבתי-ספר רגילים: למידה במוסדות החינוך, או במוקדי חינוך רשותיים.
▪️ תלמידים שלומדים בכיתות רגילות (וזכאים לתמיכה מסל אישי): למידה מרחוק, יחד עם יתר חבריהם לכיתה, ובנוסף מענה חינוכי אישי או קבוצתי (עד 10 משתתפים), במוקדי החינוך הרשותיים, או בבתי התלמידים.
▪️ תלמידים עם מוגבלות בשכיחות גבוהה, שלומדים בכיתות רגילות: למידה לפי המערכת הכיתתית. המחנכת ומורת השילוב יתכננו עבורם למידה מקוונת מותאמת, בהתאם לתכנית האישית.
▪️ תלמידים חולים שנמצאים בביתם: ימשיכו לקבל שירותי חינוך כבשגרה, ובמידת הצורך תתוגבר הלמידה מרחוק.
• תלמידים עם צרכים מיוחדים שנבצר מהם להגיע למוסד החינוכי, או כאלה שנדרש בעניינם מענה נוסף, יקבלו ערכות חינוך אישיות, שיכללו אביזרים וציוד לימודי וטיפולי.
יובהר, כמו כן, שהסעות התלמידים ימשיכו להתנהל כבשגרה, וכדי לאפשר לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד לקיים למידה במוסדות החינוך, יופעלו בעבור ילדיהם מרכזי יום (לגילאי 3 עד 12).