'זמן אלול' יוצא לדרך

המהפך של 'בית מתתיהו'; חולי הקורונה חוזרים ומתחייבים

לאחר שהפכה ל'מדגרת קורונה', בישיבת 'בית מתתיהו' חוזרים היום ל'זמן אלול' עם שיעור פתיחה של ראש הישיבה שהחלים מהנגיף ושורת התחייבויות נוקשות של תלמידי הישיבה • כל הפרטים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ד ויסברג ברידינג, השבוע - על רקע היכל הישיבה (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ישיבת 'בית מתתיהו', שכונתה "בירת הקורונה של עולם הישיבות", הצליחה לעבור מהפך של ממש כאשר מאות הבחורים שחלו בנגיף הקורונה - החלימו בחסדי שמים, ומעל לדרך הטבע, גם ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר החלים מהנגיף, ו'זמן אלול' בישיבה יפתח היום (רביעי) עם שורת כללים נוקשים לתלמידי הישיבה.

ראש הישיבה רבי ברוך ויסבקר שנמצא בסיכון, חלה בקורונה, ובחסדי שמים, כאמור, החלים ממנה, ימסור את שיעור הפתיחה הערב בשעה 19:00 בהיכל הישיבה.

ראש ישיבה הגר"ב ויסבקר ברידינג, השבוע (באדיבות המצלם)

לקראת פתיחת הזמן הורו רבני הישיבה כי "על כל הבחורים להגיע לישיבה לא יאוחר מיום רביעי כ"ט מנ"א בערב", עוד הורו כי "בחור שלא יגיע בזמן לא יוכל ללמוד ב'זמן אלול' בישיבה".

וכך יתנהל הלימוד בישיבה בעשרת הימים הראשונים של אלול:

בבית המדרש ילמדו כל הבחורים שמתחילים שיעור א', כל הבחורים משיעור ב' - גם אלו שהם שליליים לקורונה, וכן הבחורים משיעור ג' ומעלה שחלו בעבר בקורונה.

חדר האוכל ישמש לבית מדרש נוסף בעשרה ימים הראשונים, אם הכל יעבור כשורה, ובו ילמדו הבחורים משיעור ג' ומעלה שהם שליליים לקורונה. אין אפשרות לבחור שהוא שלילי לקורונה ללמוד בבית המדרש.

בחורים משיעור ג' ומעלה שיש להם חברותא שחלה בעבר בקורונה יוכלו ללמוד עם החברותא בחדר האוכל בתנאי ההנהגה שנוהגים בחדר האוכל - לבישת מסכה.

שיעור א' מחולק לשלושה שיעורים, כל שיעור יהיה קפסולה של ארבעים בחורים, לכל קפסולה מקום נפרד בבית המדרש, הבחורים ילמדו חברותא בכל הסדרים רק עם הבחורים מהשיעור שלהם - הקפסולה שלהם, וכן בפנימיה יהיה לכל קפסולה מתחם נפרד.

ארוחות

האוכל יחולק לכל פנימיה בנפרד, והבחורים יאכלו בחדרים - גם בשבתות.

היכל הישיבה ב'זמן קיץ' לפי 'מתווה הקפסולות'

יציאה לשבתות ולשמחות

  • כל הבחורים - כולל אלו שחלו בעבר בקורונה - צריכים לשהות בישיבה מתחילת הזמן עד מוצאי יום הכיפורים הבעל"ט.
  • אין לצאת מהישיבה כלל, כולל שבתות - גם לא לסעודות שבת - וכן לשמחות, פגישות וכדו'.
  • בשנה זו, שיעור א' לא יצאו מהישיבה לשבת המכונה "שבת געגועים".
  • הבחורים שחלו בעבר בקורונה ויש להם צורך חיוני לצאת, צריכים לבקש אישור מראש הישיבה או ממונה מטעמו עם אישור בכתב, והאישור ינתן לפי הצורך.

יציאה קצרה

אין לבחורים שהם שליליים לקורונה לצאת גם לקניה קצרה וכן לא להכנס לחנות הסמוכה לישיבה. באם יש צורך מיוחד הדבר ייעשה ע"י בחורים שחלו בעבר בקורונה, וכן תסודר האפשרות לקניות מרוכזות ע"י הישיבה.

הגר"ב ויסבקר בישיבה, ב'זמן קיץ'
הגר"ב ויסבקר בישיבה, ב'זמן קיץ'

החזקת פלאפונים

באשר להחזקת פלאפונים בישיבה, הורו ראשי הישיבה ורבניה שורת תקנות חריפות לפיהן אין להחזיק פלאפונים בישיבה, אלא רק לבחורים מועד שישי ומעלה.

בחור שנצרך להחזיק פלאפון יכול לעשות זאת בתנאים כדלהלן:

  • מכשיר הפלאפון יהיה רק בפנימיה וישמש כטלפון ציבורי.
  • אין לבחור בשום פנים ואופן וללא הוראת היתר להחזיק את המכשיר צמוד אליו במשך היום.
  • כמו כן השימוש בו הוא רק בשעות של בין הסדרים.

כדי לקיים מצב זה שהחזקת המכשיר תהיה בצורה מבוקרת בלי שתהווה הפרעה לשקיעות בלימוד, האפשרות לאכוף זאת הוא ע"י מעקב דרך פירוט שיחות, ועל כן קבלת האישור להחזיק פלאפון היא רק עם התחייבות להמציא לישיבה את פירוט השיחות שנשלח ע"י החברה.

בישיבה הודיעו עוד כי למותר לציין שהחזקת מכשיר פלאפון הוא אך ורק במכשיר שהאפשרות בו הוא לשיחות יוצאות ונכנסות בלבד ואין בו שום אפשרות להודעות למשחקים וכדו'.

בהודעת הישיבה נאמר כי "בהזדמנות זאת הננו חוזרים ומודיעים שאין להחזיק שום מחשב מכל סוג שהוא גם מחשבים חסומים ואפילו לכתיבת חידו"ת. למעט מחשבים של 'מחשבה טובה'".

בהודעה שנשלחה לכלל תלמידי הישיבה נכתב כי "על הבחורים לנהוג במשנה זהירות ואחריות בכדי למנוע אפשרות הדבקה של ה'קורונה' אשר מלבד הפגיעה והנזק שמזלזל בשמירה ובכללים, יש בזה חב לאחרים במיוחד בזמן אלול שהוא זמן הכנה לימים הנוראים, וכבר ראינו את ההשלכות של חוסר הזהירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות