ח"כ יעקב מרגי פתח היום (שלישי) את הדיון הראשון בוועדת הכלכלה שבראשותו בסוגיית העומסים החריגים בתחבורה הציבורית, בשל משבר הקורונה: "אחד העורקים החשובים שיכול להזרים חמצן והנעה למשק".
לדברי מרגי: "תחבורה ציבורית זה אחד העורקים החשובים שיכול להזרים חמצן והנעה למשק, והתחושה שזה לא קורה בדיוק כך"
ח"כ מרגי תהה: "למה לא נעשתה תוכנית להשתמש במסה קריטית של מפעילים פרטיים שישבו בבית? אני מכיר זיכיונות וחוקים, אבל הממשלה יודעת לפעול בתקנות שעת חירום. יכולנו לייצר רציפים ומסלולים מקבילים של מפעילים פרטיים. זה יעלה כסף אבל בשעת משבר צריך היה לתת את כל הסעד האפשרי".
סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב, הגיב ואמר כי הוא מסכים עם מרגי: "שאלתי זאת את השר הקודם, ח"כ בצלאל סמוטריץ, והתשובה הייתה שהאוצר לא אפשר. אסור שנחזור למצב הזה".
מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, אמר בדיון כי "בישראל יש כ-11,000 אוטובוסים וכ-16,000 נהגים, שמירה על רמת השירות לפי מגבלות של 20 נוסעים במקום 60 מצריכה פי 3 אוטובוסים".
לדבריו: "מגבלת הנוסעים מגדילה את תקציב הסובסידיה ב1.5 מיליארד שקל במונחים שנתיים. באשר לרכבת אמר אסרף כי היא צפויה לחזור לפעילות מלאה ב-8 ביוני. לדבריו, "התקינו מצלמות טרמיות ברכבת ויוכלו לאתר אנשים עם חום. זה הסיכום שאפשר לנו להיראות אחרת בשבוע האחרון. התמונות (של הצפיפות) לא חזרו על עצמן".