זעם בשכונה

בית שמש נגד הסגר: מטרטרים אותנו לשווא

תושבים בעיר בית שמש טוענים כי גם עם אישור עובד חיוני, לא מאפשרים להם לעבור במחסומים • עדות: השוטרים מנעו מעבר אמבולנס ברחוב נהר הירדן • איך ענו במשטרה? (בארץ)

בבית שמש זועמים על הסגר וטוענים על החמרה מיותרת בתנאים נגדם, בהם אי אישור מעבר גם לאנשים המחזיקים באישור עובד חיוני. במשטרה טוענים מנגד כי מדובר באותם הגבלות כמו בערים אחרות עליהם הטילו סגר, במטרה לעכב מעבר חופשי.

בין המתלוננים, עובדיה גבריאלי - תקליטן המתגורר בשכונת רמת בית שמש ב' המסביר כי כל תושבי השכונה סובלים בגלל קומץ הקיצונים.

הוא מספר כי בשל הקורונה, כמעט ואין לו עבודה - אך עכשיו, בגלל הקורונה, גם את המעט שהיה לו הוא הפסיד. בשכונה טוענים כי חיילי פיקוד העורף לא נכנסו לשכונה לסייע לתושבים, היו אחרים שניסו להיכנס אך לדברי גבריאלי הם קיבלו מכות.

תלונה אחרת שהגיע ל'כיכר השבת' מאדם העובד במשרה חיונית ויש לו אישור עובד, המספר כי "לצאת איך שהוא עם אישור נותנים, אבל גם אתמול וגם היום לא מאפשרים לחזור".

הוא מספר, "מסובבים אותי סחור סחור ממחסום למחסום וכל מחסום מסבירים שזה לא כאן אלא שם". כדי להגיע הביתה, במקום לנסוע 200 מטרים, הוא נאלץ לעשות סיבוב של כמה קילומטרים.

בהודעה שכתב עובד חיוני לחבריו תיאר: "מחסום שפת אמת בן זאב סגור שלחו אותי ללוי אשכול בן זאב. במחסום לוי אשכול בן זאב שלחו אותי להרצוג. במחסום הרצוג לב הרמה שלחו אותי לחזון איש. במחסום חזון איש שלחו אותי שוב לשפת אמת בן זאב. במחסום שפת אמת בן זאב שלחו אותי שוב ללוי אשכול בן זאב. במחסום אשכול בן זאב שלחו אותי דרך כביש 10 לעלות ליד תחנת הדלק בל ולהכנס משם להרצוג. במחסום הרצוג מכיון כביש 10 תחנת הדלק בן זאב. הסבירו לי שלא! עלי לרדת לכביש 10 ולבוא למחסום לב הרמה ומשם! בסוף אחרי שאמרתי לה שאני מתקשר לחפ''ק לברר את ההנחיות איפשרה לי לעבור... וכל זה כשבכל מחסום אני מסביר שאני גר בשכונה וחוזר לביתי".

אישה שעובדת בקופת חולים סיפרה, "עושים קשיים רבים לעובדות להגיע ואומרים להם לעשות סיבובים מטורפים דהיינו לצאת מהעיר ולהיכנס מכניסה אחרת ולנסות את מזלם שם".

בנוסף, מעדות של מתנדבים במד"א עולה כי השוטרים אף לא נתנו לאמבולנס לעבור ברחוב נהר הירדן, ושלחו אותם לעשות סיבוב מקיף ארוך.

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל פועלת בשבועות האחרונים כגוף אכיפה המסייע למשרד הבריאות ליישם ולאכוף את ההוראות שכל כולם נועדו להציל חיים. כחלק מההוראות שנועדו להציל חיים הוטלו על ידי משרד הבריאות הגבלות תנועה ויציאה ומעבר בין שכונות שונות".

"ככלל, כל מורשה תנועה יכול לעשות זאת דרכי הגישה המפורטים. 1. כניסה לרמב"ש ב' עם רכב מתאפשרת רק דרך "מוניות אביב", למעט אמבולנס בנסיעת חירום . בהליכה רגלית ניתן להכנס מכל מחסום. 2. בשכונת 'מנוחה ונחלה' המעבר לרכב הוא מכיוון כביש 10 רחוב הרצוג בלבד, בהליכה רגלית הכניסה מכל מחסום אחר, למעט אמבולנס בנסיעת חירום".

בדוברות הוסיפו כי "המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. לצד ביצוע כלל המשימות המוטלות לפתחה של המשטרה בהקשר של הביטחון השוטף, אכיפת החוק ושמירת הסדר הציבורי, משטרת ישראל תמשיך לסייע למשרד הבריאות במאמץ האכיפה למניעת התפשטות הנגיף ככל שיידרש, הכול במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו. אנחנו מדגישים כי פעילות האכיפה כנגד אותם אלה שאינם מקיימים את הצווים של משרד הבריאות תימשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות