דף לח
א. השמועות בדין שהיה באיסור 1. שכח קדירה ע''ג כירה ונתבשלה בשבת אמרינן דלא שנא ממבשל בשבת דבשוגג יאכל, לרבה ורב יוסף שרי אף במזיד כיון שלא עשה מעשה, ולרנב''י אף בשוגג אסור כיון שיבא להערים. 2. מייתי ברייתא דר''מ שרי בשוגג אף שלא נתבשל כל צרכו ובמזיד רק אם נתבשל כל צרכו ולר''י שרי במצטמק ורע לו, ומתרצינן לרנב''י שרי שוגג קודם שגזרו על השוכח בגלל המזידין ולרבה ורב יוסף קשיא. והא דר''מ לעיל קאסר תבשיל זהו לכתחילה והכא דיעבד, והא דר''י לעיל שרי תבשיל שבישל כל צרכו זהו בגרו''ק והכא באינו גרו''ק. 3. עבר ושהה בעי האם קנסוהו רבנן, ומייתי דרבי יוסי אסר ביצים דהוו מצטמק ויפה לו ודחי דלמא אסר רק לשבת הבאה.
ב. לב''ה שרי להחזיר לכירה גרו''ק, והדינים 1. שרי אף בשבת ולא רק בזמן שמותר להטמין דהיינו משחשיכה. 2. הניחן ע''ג קרקע לר' תדאי אסור להחזיר ולרבי יוחנן שרי. 3. לל''ק אף בעודן בידו אם אין דעתו להחזיר אסור, ולל''ב אף בהניחו ע''ג קרקע שרי אם דעתו להחזיר. 4. האיבעיות: תלאן במקל או הניח ע''ג מיטה האם נחשב למונח בידו או דהוי כמונח ע''ג קרקע, והאם שרי להחזיר בפינה ממיחם למיחם או דנחשב לנתינה בתחילה דאסור להחזיר, ועלו בתיקו.
ג. סמיכה בתנור רב יוסף שרי ואביי אסר, והשמועות 1. כופח שהוסק בגפת ועצים דינו כתנור ואסור ומשמע דבכה''ג בכירה שרי, ואי איירי על גביו ובאינו גרו''ק הרי אסור אף בכירה אסור, אלא לסמוך דבתנור אסור ובכירה מותר וכופח דינו כתנור, ודחי לעולם שרי לסמוך ואיירי על גביו ובגרו''ק דבכירה שרי ובתנור אסור. 2. תנור שהסיקוהו בקש וגבבא אסור לסמוך ולתת על גביו ובתוכו וכ''ש בהוסק בגפת ועצים, וכופח שהסיקוהו בקש וגבבא סומכין לו ונותנין על גביו ובהוסק בגפת ועצים אין סומכין לו.
שאלות לחזרה ושינון
א. השמועות בדין שהיה באיסור (3)
ב. דיני חזרה לכירה גרו"ק לבית הלל (4)
ג. המח' בסמיכה בתנור, והראיות (2)