פאניקה מוגזמת?

יועץ נתניהו: "יש בישראל חוסר פרופורציה"

פרופ' מייקל לויט, יועץ לראש הממשלה בקורונה סבור כי תרחיש ולפיו אלפים ימותו בארץ - קלוש • הוא ביקש מהציבור להירגע: "מערכת החיסון חלשה יותר כשנתונים ללחץ" (בארץ)

(צילום מסך מתוך חדשות 13)

יועצו של ראש הממשלה נתניהו לעניין משבר הקורונה, חתן פרס הנובל פרופסור מייקל לויט, סבור כי הפאניקה בישראל מוגזמת, וקרא לציבור להירגע.

בראיון שהעניק הערב (רביעי) לאמנון לוי בחדשות 13 אמר כי "בהתבסס על מה שקרה במדינות שונות - איטליה, סין, איראן – במדינה שעד כה יש אולי 400-500 מקרים, התרחיש של עשרות אלפי מתים - נראה כמו אחד למיליארד".

בהתייחסות להנחיות המחמירות בישראל אמר כי "מה שיודעים היום בעולם זה שסגר כמו שעשו בסין - עובד. אני הייתי מנסה להשתמש בכלים יותר עדינים".

"התמותה של קורונה היא בדרך כלל אחוז אחד, במקומות שבהם זה מנוהל טוב. אם יש עכשיו בארץ 500 מקרים, בכל זאת הייתי מצפה שיהיה מקרה אחד או שניים של מוות".

במהלך הראיון לחדשות 13, הוא קרא לציבור להירגע. "יש חוסר פרופורציה. פאניקה זה לא טוב, מערכת החיסון חלשה יותר כשנתונים ללחץ. אנחנו לא יודעים מה הולך לקרות, אבל המספרים מראים שהמצב טוב".

"באיטליה המצב איום ונורא, מתו כ-3,000 אנשים מקורונה – אבל אנשים שם לא רוצים לעשות חיסונים נגד שפעת, ולפני שנה-שנתיים מתו שם 25 אלף אנשים משפעת. זה חוסר פורפרוציה מוחלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות