לאחר העיכובים הרבים

נחנך קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב

לאחר שנים של עיכובים החל ממוצאי שבת לא תצטרכו להחליף רכבת בדרך מירושלים לתל אביב ותוכלו לנסוע באופן ישיר ומהיר מתחנת נבון בירושלים לתחנות הרכבת בת"א (ארץ)

|
2
| כיכר השבת |
השרים סמוטריץ וכץ ברכבת (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה, החל ממוצאי שבת הקרוב (21 בדצמבר), קו הרכבת המהיר יחל לפעול מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ושר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום (רביעי) את הנסיעה הראשונה בקו הרכבת המהיר.

הקו המהיר לירושלים שנפתח לפני כשנה, פועל כיום בין תחנת יצחק נבון (תחנת האומה) לתחנת נתב"ג. משם, ממשיכים הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. החל ממוצאי שבת, תמשיך הרכבת עד לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב.

מאז פתיחת הקו (ספטמבר 2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר משלושה מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת, בכל נסיעה מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החישמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודה לשר ישראל כץ, להנהלת משרד התחבורה ולרכבת ישראל על החזון והראיה לטווח רחוק בהקמת הקו המהיר לירושלים. "זהו בוקר של התרגשות. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו", הוסיף סמוטריץ'.

שר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי מדובר ביום חג עבורו. "אחרי שנים של עבודה קשה, ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948", הוסיף השר כץ.

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר הוסיף כי מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות, באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת."

הרכבות הראשונות בקו יצאו במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים, ויגיעו ליעד בתוך 32-34 דקות בלבד, לאחר עצירה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.

קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

2 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

2
צריך לבקש קרונות עם פחות מושבים ומקום למזוודות. כל מי שנוסע ברכבת לנתבג וחזור מכיר את הסיוט של אין איפה לשים את המזוודה. רק במעבר הצר בין המושבים שמאד מפריע לשאר הנוסעים.
תמר
1
רק רוצה להעיר לגבי מדריגות הנעות בתחנת ירושלים - הם ממש סכנת נפשות יורדים גובה של כ4 קומות ישירות ירדתי עם הילדים שלי ושהתברר שזה המצב הושבתי את כולם להמשך הירידה וזה היה פעם האחרונה שהשתמשתי בהם במעלית אי אפשר ליפול מהמדריגות
יהודה המכבי
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות