המו"מ הקואליציוני

בני גנץ חשף: "ישנן שיחות עם חלק מבלוק ה-55"

יו"ר מפלגת 'כחול לבן' והאיש שמנסה להקים כעת ממשלה, ח"כ בני גנץ, טוען כי ערך שיחות גם עם חלק מהמפלגות בבלוק ה-55 של נתניהו, בניגוד להסכם שלהם איתו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

יו"ר מפלגת "כחול לבן" ח"כ בני גנץ, חשף בפוסט שפרסם בשעה האחרונה (רביעי), בעמוד הפייסבוק שלו, כי מתקיימים שיחות ומגעים עם חלק מחברי בלוק ה-55 בגוש של רה"מ נתניהו, זאת למרות הסיכומים שהושגו בין נתניהו לראשי הסיעות כי לא יקיימו מו"מ נפרד עם "כחול לבן".

בפתח דבריו כתב גנץ: "מיד עם היוודע תוצאות הבחירות מיניתי צוות משא ומתן קואליציוני בראשות ד׳׳ר יורם טורבוביץ. הצוות קיבל ממני הנחיות ברורות מאוד לגבי המשא ומתן, גבולות גזרה, על מה אני מוכן לדון ולשקול ועל מה לא אוותר לעולם".

גנת סיפר על שיחות המו"מ מאז קיבל את המנדט להרכיב ממשלה, "בשבוע שעבר, מיד אחרי שהסתיים טקס הענקת המנדט בבית הנשיא, התקשרתי ל-14 ראשי סיעות מתוך כוונה להקשיב ולהתחיל במלאכת הרכבת הממשלה".

"בתוך מספר ימים, נפגשתי עם ראשי הליכוד, ישראל ביתנו, העבודה-גשר, והמחנה הדמוקרטי. ובהמשך השבוע אקיים עוד פגישות". לדברי גנץ, "הפגישות האישיות שלי מתקיימות במקביל למאמציהם הבלתי פוסקים של צוותי המשא ומתן שנפגשו עם הצוותים המקבילים בסיעות השונות".

"מטבע הדברים", כתב גנץ והוסיף: "איני יכול לפרט לעומק על הדברים שעלו בשיחות שלי עם ראשי הסיעות, כולל אלה שמהווים חלק מבלוק 55. אוכל רק לומר לכם שהתמונה התקשורתית שמצטיירת אינה בהכרח מדויקת".

לדברי גנץ, "מתקיימים מגוון ערוצי הידברות במטרה להביא להתקדמות. בסוף, יש לכל אחד ואחת מ-120 חברות וחברי הכנסת אחריות אישית גדולה מאוד – עם ישראל נושא עיניו אלינו. אני מבטיח להמשיך ולעדכן אתכם ומאמין שהשבוע הראשון הוא רק הסיפתח לתהליך שבסופו תקום ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתשרת את כלל אזרחי ישראל". סיכם גנץ את דבריו.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' סגן השר יעקב ליצמן הבהיר אמש (שלישי) בצורה ברורה, כי יש נתק מוחלט בין 'יהדות התורה' ל'כחול לבן'. "צריכים להתכונן לעוד פעם בחירות. זה לא סוד שגנץ פנה אליי והוא רצה להיפגש, אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים אתנו את המו"מ, יריב לוין וזאב אלקין. הוא שאל 'אתה לא רואה טעם להיפגש?', אמרתי 'לא' ובזה נגמר הדיון. אין סיבה לדבר איתם", אמר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות