ברלין

הרב שהותקף דורש חינוך נגד האנטישמיות

רב הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל הותקף על ידי גברים דוברי ערבית, שקיללו אותו וירקו עליו. "במקום להתקרבן, נדרוש להשקיע בחינוך נגד אנטישמיות" (אקטואלי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב טייכטל (צילום: הקהילה היהודית בברלין)

הלם בקהילה היהודית בברלין שבגרמניה מתקיפתו של רב העיר, הרב יהודה טייכטל. התקיפה אירעה בעת שהרב חזר עם בנו מבית הכנסת.

שני גברים דוברי ערבית קיללו את הרב ואף ירקו לעברו הרב הלך עם סממנים יהודיים בולטים, כפי שהוא נוהג באופן קבוע בלכתו ברחובות ברלין.

משטרת ברלין חוקרת את התקיפה האנטישמית ומנהלת מצוד אחר החשודים.

למרות ההתעניינות התקשורתית הגוברת, הרב טייכטל מעדיף לקחת את המקרה לכיוון אחר. "במקום להתקרבן, אנחנו נדרוש מהממשלה שתשקיע בחינוך נגד אנטישמיות ובפרט בקרב בנוער", אומר הרב בתגובה.

מאז פרסום המקרה, כל הצמרת הפוליטית בגרמניה חיזקה את ידי הרב טייכטל. "הם אמרו לי שיעשו הכל כדי ללכוד את התוקפים ובמקביל ידאגו לעורר יותר מודעות במאבק באנטישמיות", סיפר הרב.

שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף הגיב: "אני קורא לרשויות הנוגעות בדבר ליישם את אכיפת החוק במלוא עוצמתו ולהעניש את המבצעים, כדי שיועבר מסר חד משמעי לציבור הרחב - איום על הקהילה היהודית בגרמניה הוא איום על החברה הגרמנית כולה".

שגריר ארצות הברית בגרמניה, ריצ'רד גרנל, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי עכשיו עם חברי היקר הרב טייכטל. בנו הצעיר היה עד לתקיפה האנטישמית הזאת. צריך לעשות יותר, זוהי לא רק בעיה בגרמניה ובארצות הברית, זו בעיה אנושית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות