עושק השכירות

פרסום ראשון: חבר ה'מועצת' נפגש עם ראש העיר ליאון בלשכתו

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן הגיע בשעה האחרונה לפגישה בלשכתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון - כדי לפתור את הבעיה שנחשפה ב'כיכר' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ט בתמוז תשע"ט | 22.07.19
הגאון רבי דוד כהן (צילום ארכיון: פלאש 90)

חשיפת 'כיכר השבת': חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן הגיע בשעה האחרונה (שני) לפגישה בלשכתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון שב'כיכר ספרא'.

מטרת הפגישה היא בהמשך לניסיון של עיריית ירושלים - שנחשף ב'כיכר השבת' - לבדוק ולעקוב אחרי הקצאות שייעדו לעמותות בירושלים להקמת מבני ציבור, כשבפועל השטח מושכר לעמותה אחרת בעלות מוגזמת של עשרות אלפי שקלים לחודש.

כך, לדוגמה, הישיבה לצעירים 'אמרי משה', שבראשות הרב יהושע מישקובסקי, שוכרת מבנה ממוסדות ערלוי בירושלים, בעלות של עשרות אלפי שקלים בחודש. מוסדות ערלוי קיבלו את המבנה כהקצאה לשימוש עבור בית כנסת, כאשר בפועל בחרו בערלוי להשתמש במבנה שהוקצה עבורם ולהשכירו כאמור למוסדות אחרים תמורת סכומים גבוהים.

ראש העיר משה ליאון, באולפן 'כיכר השבת'

הגאון רבי דוד כהן, המשמש גם כנשיא ישיבת 'אמרי משה', הגיע ללשכתו של ראש העיר משה ליאון בניסיון להסביר את חשיבות המאבק אותו מנהל יו"ר ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים המשנה לראש העיר חיים כהן, בענין זה בדיוק.

בשיחה עם 'כיכר השבת', מסביר כהן, כי בפועל המוסדות ששוכרים את השטח מגלגלים את עלות דמי השכירות הגבוהה לכיסם של ההורים שנאלצים לשלם שכר לימוד גבוה: "אני ממליץ לבעלי המוסדות להפסיק לשלם את השכירות, כי זה בהחלט יכול לסבך אותם. אצלי הם ימצאו אוזן קשובה".

לדברי כהן: "נוצר פה אבסורד; עיריית ירושלים מקצה שטח לטובת עמותה אל"ף, בפועל לעמותה זו אין באמת צורך בשטח, ובמקום לעדכן את העירייה כי ניתן להקצות בחינם את השטח לטובת ישיבה או כל מוסד חינוכי אחר, היא בוחרת בדרך עקומה - להשכיר את השטח לישיבה בעשרות אלפי שקלים לחודש".

חיים כהן (צילום: עזרא לנדאו, באדיבות מגזין "עמי")

כהן כועס: "מי משלם את המחיר במקרים כאלו? ההורים כמובן, כי הישיבה נאלצת להעלות את שכר הלימוד, וההורים - שגם כך מתקשים לגמור את החודש - משלמים מכיסם את מחיר העוולה".

לדבריו, "בשל העובדה שיש לכך השלכות בתחום הבטיחות והאחריות כלפי התלמידים הלומדים בשטח, שבבעלות העירייה, נאלצה העירייה לבצע בדיקה מקיפה על כלל המוסדות".

יצוין, כי ל'כיכר השבת' נודע שראש הישיבה הגר"ד כהן ביקש מראש העיר ליאון, בפגישתו עמו, לפעול להקצאת מבנה עבור סמינר 'קוק' הירושלמי, זאת משום שהנהלת הסמינר שוכרת מבנה והדבר כרוך בעלויות רבות.

בהנהלת ישיבת 'אמרי משה' מסרו בתגובה ל'כיכר השבת': "קיבלנו החלטה שלא הולכים לעימות מול חסידות ערלוי. הכל נעשה בהבנה ובהידברות. הישיבה צפויה לעבור למבנה אחר בתקופה הקרובה, עקב גידול במספר הבחורים, והחלטה זו התקבלה עוד קודם שהתעוררה שאלת השכירות מול חסידות ערלוי. אין דרכנו בהבערת מדורות, ונמשיך לחיות בשלום ובשלווה - ללא מלחמות מיותרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר