למרות בדיקות הדם

החולה תובע: הרופאים לא אבחנו את הסרטן

בדיקות הדם שלו היו חריגות במשך שמונה שנים, אך הממצאים לא זכו להתייחסות. כעת, תובע החולה הסופני, גבר בשנות השבעים, פיצוי כספי מקופת חולים 'כללית' (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

בתביעה משפטית שהגיש גבר בשנות השבעים לחייו נגד קופת חולים כללית, הוא טוען, באמצעות עו"ד אופיר בן משה, כי התגלה שהוא חולה בסרטן באיחור של שמונה שנים, בשל רשלנות של קופת חולים כללית.

מתברר כי לאורך השנים, תוצאות בדיקות הדם שלו היו חריגות, והראו ערכים חריגים של חלבון בדמו, דבר שיכול להעיד כי הוא חולה בסרטן, אך רופאי 'כללית' לא התייחסו לממצאים.

איתי עמיקם, שפרסם את הגשת התביעה באתר ווינט כותב עוד כי תוך פחות משנה, הוכפל ערך ה-PSA בדמו של התובע, ולמרות שגם לפני ההכפלה הערך היה גבוה משמעותית מהממוצע - הרופאים לא התייחסו לכך, ולא גילו את מחלתו בזמן.

לפי חוות דעת של מומחה שצירף לתביעה, שפורסמה באתר ווינט, "הכפלה נוספת של הערכים בפרק זמן של פחות משנה, בהכרח הייתה צריכה להדליק פרוז'קטור וחייבה התייחסות וטיפול שהיו מונעים את המהלך המצער של סרטן גרורתי".

הרופא שכתב את חוות הדעת הוסיף: "החל משנת 2011 הערך האבסולוטי של ה-PSA אצל התובע היה פתולוגי בכל בדיקה ובדיקה ולמרות זאת לא בוצע כל ברור. זה לא תקין ולא סביר מרופא מטפל".

"מחלתו של התובע הייתה ניתנת לאבחון כבר בשנת 2011 כאשר בשלב זה יש לשער בסבירות גבוהה מאוד כי הסרטן היה מוגבל לערמונית. "למרות זאת, אבחנה סופית של מחלתו נקבעה רק בשנת 2019, באיחור של כמעט שמונה שנים, כאשר בשלב זה כבר הייתה מחלתו גרורתית ומפושטת".

עו"ד בן משה כותב בתביעה: "הרשלנות זועקת לשמיים. התובע ביצע בדיקות דם שגרתיות במשך השנים, שהראו ערכי PSA מופרעים, שרק גדלים מבדיקה ולבדיקה, ואף חמור מכך – יש הכפלות של המדדים, ולא נעשה דבר".

כעת, כשהוא במצב סופני ומטופל בטיפול הגורם לו לתופעות לוואי קשות, הוא תובע מקופת חולים 'כללית' סכום של 2.5 מיליון ש"ח.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה לאתר ווינט: "כתב התביעה טרם התקבל ולכשיגיע תגובה מפורטת על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר