צפו בוידאו

סערת האתיופים: הרב הראשי תומך ברב הבלין

הגאון רבי יצחק יוסף התייחס בשיעורו לסערה שפרצה בעקבות בקשתו של הגר"מ הבלין לבירור יהדות של עובדים אתיופים במסעדה: "זכותו, היה לו חשש, היו ספקות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: דוברות)

הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים' בירושלים לסערה שפרצה בעקבות בקשתו של הגר"מ הבלין לבירור יהדות של עובדים אתיופים במסעדה: "זכותו, היה לו חשש, היו ספקות".

לדבריו: "רב אחד ביקש אישור מאיזה אתיופים, שיביאו אישור שהם יהודים בכדי שיוכלו לעבוד במסעדה, ולבשל, שלא יהיה בישול גוים. מסכן, בג"צ הגישו עליו".

הגר"י יוסף סיפר: "אני, ברבנות הראשית, ישבנו ודיברנו בנושא הזה ועשינו החלטה: כל מי שיש עליו צד של ספק שאולי הוא יהודי ואולי לא יהודי, זכותו של הרב של העיר לברר, לא משנה איזה צבע העור שלו".

"נכון, אסור להפלות", הדגיש הרב יוסף: "אסור דבר כזה לעשות, להפלות. מגיע מאתיופיה? ספק, מגיע מרוסיה ? אין ספק. למה? אולי הפוך. מי שהוא ספק - לא משנה מה צבע העור שלו - צריך לבדוק אם הוא יהודי".

"זכותו של רב העיר הזה, היה לו חשש, היה לו ספקות", הבהיר הרב.

הראשל"צ התייחס לאפליית בני העדה במוסדות החינוך החרדים: "אם אין חשש, אסור סתם. צריך לקבל אותם לישיבות, לקבל אותם לתלמודי תורה שלנו. מרן (הגר"ע יוסף זצ"ל. י-כ) פסק שהם יהודים, מצווה לקבל אותם. אם לא יקבלו אותם הם יתקלקלו. הם יהודים, צריך לקבל אותם".

כזכור, וכפי שנחשף ב'כיכר השבת', בשבועות האחרונים נידונה ברבנות הראשית תלונה של מסעדת לי-בר בקרית גת כנגד רבה של העיר, בטענה כי הוא דורש דרישות כשרות גזעניות ומפלות, זאת משום שדרש בדיקת בירור יהדות לעובדים במקום, לשם קבלת כשרות מהדרין ומניעת בישולי עכו"ם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר