פסק הלכה

הבן נעצר עם סמים של אביו - האם מותר לו לגלות?

בחור ישיבה שהתבקש על-ידי אביו להעביר חבילה לארה"ב, ובחבילה התגלו סמים, פנה אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין ושאל: האם מותר לו לספר שאביו שלח את החבילה? (מעניין)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בחור ישיבה שטס לארצות-הברית התבקש על-ידי אביו להעביר חבילה, בה התגלו סמים. הבחור, טען בפני החוקרים כי הוא חף מפשע שכן לא היה מודע לתכולת החבילה, אך הפנה שאלה אל הגאון רבי יצחק זילברשטיין - האם מותר לו להסגיר כי אביו העביר לו את החבילה וכך יינצל מעונש מאסר ממושך ואביו הוא זה שייכלא, או שמא אסור עליו לעשות זאת.

חבר 'המועצת', הגאון רבי יצחק זילברשטיין, סיפר בשיעורו השבועי את השאלה שקיבל מאותו בחור ולאחר דיון הלכתי פסק את התשובה ההלכתית.

"קיבלנו שאלה קשה ומרה", פתח הרב זילברשטיין, "בחור ישיבה שלומד באחת מהישיבות המצוינות בארץ הקודש, לפני מספר ימים עמד לטוס לארצות הברית מארץ-ישראל וכאשר נפרד מאביו, אביו מסר לו חבילה סגורה היטב ואמר לו 'יש בחבילה זו סחורה יקרה - שתגיע לארצות הברית תיסע בבקשה לאדם פלוני תמסור לו את החבילה'.

"הבן קיבל את החבילה מתוך שמחה של מצווה, מצוות כיבוד אב, אך כשהגיע, אנשי האבטחה ערכו מבדק בחפציו, הם פתחו את החבילה, והתברר שהיא מכילה חומרים מסוכנים מאוד, בארצות הברית החטא הזה הוא איום ונורא. החוקרים לקחו אותו לחקירה נוקשה וקפדנית הוא אמר להם: 'אני חף מפשע - החבילה איננה שלי כלל מישהו מסרה לידי ולא היה לי מושג מה עם היא מכילה'".

ממשיך הגר"י זילברשטיין ומספר: "החוקרים הקשוחים דרשו שיגלה להם את זהותו של שולח החבילה וכעת עומדות לפניו שתי אפשרויות, שישב בכלא על עוון חמור של סחר בסמים שיכולים לשבת עליו בכלא בין חמש שנים ל-18 שנה, והבחור מסופק אם לומר מי שלח אותו, ואז מנקה את עצמו מחשד, אך כמובן השלטונות בארצות הברית יתפסו את אביו ויענישו אותו בחומרה רבה".

שואל הבן את הגאון רבי יצחק זילברשטיין, במכתב ששלח אליו: "האם מותר לי, הבן, להסגיר את אבי ולומר שאבי מסר את החבילה, למרות שיתכן ואבי גם קיבל את החבילה בלי לדעת מה מכילה".

הרב זילברשטיין הכריע ופסק כי אסור לבן להסגיר את אביו. "כך גזרה תורה, כחוק שאין בו טעם, כפרה אדומה, שאין רשות להלשין על האב, כשם שיוסף הצדיק נשלח לבית האסורים על לא עוול בכפו ויצא לפתע, כך הבחור הזה, יגיע היום לפתע יוציאו אותו מהכלא ויעלה מעלה מעלה מבירא עמיקתא לאיגרא רמא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר