המודעה הסגירה

תדהמה בפתח תקווה: 'שבתרבות' בחסות נציג ש"ס

החברה העירונית הנמצאת תחת אחריותו של נציג ש"ס בפתח תקווה, החלה להפעיל את אירועי 'שבתרבות' ללא הסייגים שנועדו בעבר להפחית את היקף חילולי השבת במהלכם (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש עיריית פתח תקווה. ארכיון (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חילולי השבת בפתח תקווה: המנהלים הקהילתיים (מקפ"ת), שנמצאים תחת אחריותו של נציג ש"ס אליהו גינת מש"ס, מקיימים חילול שבת בפרהסיה, בעריכת 'שבתרבות', זאת בניגוד להתחייבות העירייה לאחרונה.

בימים אלו מתמודדת, כזכור, העיר פתח תקווה עם פרצות רבות בצביונה של השבת במרחב הציבורי, בחסות עירונית, בין השאר בבריכת עמישב שבלב שכונת הדר גנים הדתית/חרדית, ופתיחת חנות נבלות וטריפות בעיצומה של השבת, סמוך מאוד לבתי שכונת כפר אברהם הדתית.

אלא שאם לא די בכך, מתיעוד שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה, כי במסגרת אירועי 'שבתרבות' בעיר, משתמשים הנוכחים ברמקולים רגילים, לא מאלו המאושרים לשימוש בשבת על ידי 'מכון צומת', כפי שנכתב במודעות המפרסמות את האירועים.

שינוי זה תואם את העובדה, כי מפרסום רשמי של ה'שבתרבות' נעלמה השורה שהופיעה בו בעבר, לפיה "קדושת השבת נשמרת באמצעות שימוש במערכת הגברה 'צומ"ת'.

האירועים הללו מופעלים כאמור על ידי החברה העירונית המקומית למתנסי"ם, 'מקפ"ת', בראשה עומד אליהו גינת, מספר 2 ברשימת ש"ס המקומית ודמות דומיננטית מאוד בהנהגת ש"ס בפתח תקווה.

יצוין, כי בניגוד לעבר, אז התקיים אירוע 'שבתרבות' במקום אחד מוגדר (אולם 'מופת', שאינו בבעלות עירונית) ותוך כאמור שימוש ברמקול מותאם לשימוש בשבת, כעת האירועים מתקיימים כל שבת בשכונה אחרת, אליה מגיעים תושבים רבים תוך חילול שבת - כולל בשכונת כפר גנים ג' בה מתגוררים דתיים רבים.

אליהו גינת (ארכיון כיכר השבת)

במהלך כינוס של הציונות הדתית בעבר חשף רב העיר הרב מיכה הלוי, כי ראש העיר דאז איציק ברוורמן פנה אליו, וביקש ממנו היתר כרב העיר להעביר את ה'שבתרבות' לאולם עירוני גדול יותר מאולם 'מופת' הפרטי, ונענה לסירובו לאשר זאת.

ראוי להזכיר, כי גם השימוש ברמקול "כשר" הינו בדוחק, ואם הוא הותר, הדבר נעשה בדרך כלל רק לצורך ענייני חירום וכדומה, ולא לאירועי שגרה ומסיבות - כך גם לפי מכון 'צומת' עצמו.

יודגש, כי 'כיכר השבת' פנה לאליהו גינת בבקשה לקבל את תגובתו לידיעה, אך זו לא נמסרה עד למועד הפרסום.

עם זאת, גורמים בש"ס מסרו את התגובה הבאה: "הניסיון הנואש לצייר את פתח תקווה כעיר שהפכה לפתע למוכת חילולי שבת, בחסות חרדית, הוא אווילי ואין לו אחיזה במציאות. מי שיצרו את גבולות הסטטוס קוו הנוכחי הם נציגי דגל התורה בקדנציות קודמות, ואנו אין לנו אלא מה שיש בפנינו".

"בקדנציה הקודמת, אישרו רב העיר - הגאון רבי מיכה הלוי, ומכון צומת, את פעילויות שבת תרבות בעיר, בהסכמת כל הנציגות החרדית מדגל התורה. ראש העיר הנוכחי מר רמי גרינברג שאל אותם בישיבת המועצה דאז, אם הרב קנייבסקי יסכים לכך שיפעילו מיקרופונים בשבת בהיתר של מכון צומת וכו, והם העדיפו להתעלם מהשאלה ולאשר את הפעילות".

"כל ניסיון לטפול האשמות ולצייר תמונת מצב כזו או אחרת בקשר לשמירת הסטטוס קוו הדתי בעיר, פועל מצביעות, ובא לשרת להדיא את הצורך הפוליטי של דגל התורה - אותם אלו שהביאו על העיר את כל אותן הבעיות".

המודעות המזמינות את הציבור לאירוע ה'שבתרבות'

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות