תיעוד בלעדי: מרן הגר"ח קנייבסקי הגיע הערב (רביעי) לביקור חג כמידי שלושה רגלים בירושלים, במהלך הביקור אצל תלמידו בירך השנה לראשונה 'שהחיינו' על ענבים.
כבכל חג בחג, מרן שר התורה עולה לירושלים ל'כותל המערבי', כאשר קודם לכן הוא עולה לבקר אצל תלמידו המובהק - ראש ישיבת תפארת ישראל הגרי"מ דרוק.
במהלך הביקור הובאו לפני מרן שלל פירות מגוונים, ובתוכם ענבים, המצויים בעונת הקיץ בעיקר, לפני שטעם מן הענבים בירר עם בנו הגאון רבי יצחק שאול קנייבסקי האם כבר אכל בשנה זו מן הענבים והאם עליו לברך "שהחיינו" וכן בירר האם אכל 'כזית' בכדי לברך "על המחיה".
מרן הגר"ח שהה בבית הגרי"מ דרוק למעלה ממחצית השעה ושוחח עמו בדברי תורה והלכה כמנהגו מידי חג, ומשם יצא לרחבת הכותל המערבי לתפילה, זכר לעליה לרגל.
האם הרב לא מקפיד על אכילת רק פירות קלופים בפסח? והרי אפשר לחשוש שמא שהה פירור חמץ על הענב ונכבש איתו וצריך להסיר כדי קליפה מפני חשש זה.
ישנם כמה מנהגים לא לעשות שהחיינו ולא לשמוע מוזיקה מפני תחילתם של ימי הספירה, כך מנהג סקוירא ועוד,ובכל אופן שהחיינו בפרהסיא יש טעם לפגם
רונן המעצבן
למשוגע
אבא
בתגובתך והערותיך
מה שהרב עושה לא מעירים ותאמין לי שהרב יודע מה הוא עושה והוא לא צריך עזרה....
המשגיח
מי שמכיר את ההלכה כבוש צריך שהיה זמן ממושך מאוד בכדי שיקרא כבוש
לצורך דוגמא מלפפונים חמוצים שעושים בבית בתוך זכוכית סגורה
אם תוציא אותו אפילו אחרי יום לא יהיה לו עוד טעם של מלפפון חמוץ
ממילא החשש של כבוש לקלף את הקליפה חשש רחוק מאוד ולא מציאותי
ולא חששו לזה וגם לא מובא בפוסקים חשש זה
חנוך
בפסח יש מצוה לשמוח אין שום דעה בהלכה שאסור לשמוע מוזיקה
בפסח שמחים ומי שלא שמח יש לחשוש שעובר על מצוות התורה דאורייתא
ומצוות שהחיינו אין שום פוסק שאוסר לברך בחול המועד
והעיקר מרן בקי בהלכה ישר להפוך ועוד לפני בערך ארבעים שנה חיבר את ספרו
שונה הלכות
סיכום ההלכות היוצא מדברי המשנה ברורה
ו