בברסלב ובמא"ש
תיעוד מסכם: חגיגות 'שושן פורים' בירושלים
צלם 'כיכר השבת', חיים גולדברג, מגיש תיעוד מסכם מחגיגות 'שושן פורים' בירושלים אצל הגרי"מ ששכטר, ב'שול' של ברסלב ובשכונת מאה שערים. צפו בגלריה הירושלמית (בארץ)
הכתבה עניינה אותך?
תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים
-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
תוכן שאסור לפספס
25 תגובות
7
בחור שנדרס בשושן פורים משיכרות של.... נהג!!!!!!!
הבחור ריסק רגל אחת ואגן, ה' ירחם!
המתוקה של אמא
6
הפורים- לא ייתכן שאנו חוגגים את ניצחונינו על הגויים- באותה הדרך שחוגגים הגויים את חגיהם, אני מבין שיש מצווה להיות שיכור ''עד דלא ידע'' וכו' (אגב,עיקר המצווה-להשתכר ומייד ללכת לישון)- אבל כך? להשתכר ולשכב ולעשות שטויות ברחוב מתוך שכרות-ולומר שזו מצווה? מילא להשתכר ומתוך כך לומר וורטים וחידושים אדירים
יאיר
אם יש'ך בעיות,
אתה אל תשתכר,
אפ'חד לא מחייב אותך.
איש
5
איך נכנסה תרבות הגויים השיכורים אל הציבור החרדי השיכורים הזרוקים ברחובות ובבתי הכנסיות אין לזה שום קשר ליהדות מהיכן זה הגיע? אני כבר לא מדבר על ההשתוללויות וחסימת כבישים שכיבה על מכוניות ועל כבישים מאיפה זה הגיע?
אבי
את הפירוש של ''עד דלא ידע''
יאיר
מה הקשר רוצים שהיה שמח
יוסף
פורים יום גדול ועמלק רוצה לקחת לנו אותו בכל דרך
ואלה התוצאות לצערנו פורים צריך הכנה אף יותר מיום הכיפורים!
משה
מה הקשר תרבות גויים??
ברי
חייב איניש לבסומי זה ציטוט מהגמרא יחסר השכלה בכלל
אליהו
הגמ'- הכוונה שם בכלל היא שכשיהיה שיכור אז שלא ידע מה הנס היותר גדול-מפלתו של המן או גדולת מרדכי.
ושיטת הרמב''ם היא שכלל אין עניין להיות שיכור-אלא לשתות במשך היום וממילא יגיע למצב של ''עד דלא ידע'' ואז יפרוש למיטתו-זו המצווה.
יאיר
זה מגיע מספר ותיק מאוד שהיהודים קבלו על עתמם את פסקוי והוא השולחן ערוך שחיבר אותו רבי יוסף קארו לפני יותר מ500 שנה שהוא פסק חייב איניש לבסומי בפורים כד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי
דודו
תוכן שאסור לפספס