הכל יותר יקר: אחרי העוף ומוצרי החלב שמחירם עלה בשבוע האחרון, אנו צפויים לעליות מחירים במוצרים רבים נוספים דוגמת ממתק הקרמבו. חברת יוניליוור החליטה לייקר את הקרמבו ב-7.5%. ההתייקרות, בגובה 8 אג' ליחידה, צפויה לקרות בספטמבר, לקראת תחילת עונת הממתק החורפי.
הקרמבו ממותג אמנם כ"גלידת שטראוס", אך המותג שייך לחברת יוניליוור. יוניליוור "מאשימה" בהתייקרות את העלייה בשכר המינימום ובהתייקרות התשומות. עליית המחיר תקפה לאריזות 20 ו-32 יחידות, בעוד שמחיר מארז 8 יחידות נותר ללא שינוי.
עם זאת, החברה מסרה שלא תייקר מוצרים נוספים שהיא מייצרת, וביניהם: מגנום, דאב, הלמנס וקורנפלקס תלמה. יוניליוור היא אחת מ-10 חברות מוצרי הצריכה הגדולות בישראל (וגם בעולם), שמייצרת ומשווקת מאות מוצרים.
הפעם האחרונה שיוניליוור ייקרה את הקרמבו הייתה ב-2012, אז נרשמה התייקרות של 4%. אך ב-2015 הקטינה את המארזים של הקרמבו, מה שהביא להתייקרות של עד 25%.
גם אצל המתחרה של יוניליוור בקטגוריית הקרמבו, הגלידות של פלדמן שמייצרת את מנבו, שוקלים להעלות מחירים. מהחברה נמסר בתגובה, כי "הנושא יעלה לדיון בקרוב, עדיין אין החלטה". מתחרה נוסף בקטגוריה הוא הקרמבו של חברת ריאו.
ההתייקרות מצטרפת לעליות המחירים של טרה ותנובה במוצרי החלב שמחירם אינו מפוקח על ידי המדינה, שבאה בעקבות העלייה במחיר החלב הגולמי. שר האוצר לא אישר לחברות לייקר את המוצרים שבפיקוח, ובתגובה הן ייקרו את המוצרים שאינם בפיקוח בעד 3.4%.
עוד התייקרו לאחרונה: אורז של סוגת, תה ויסוצקי, ובקרוב - גם מלח של מלח הארץ ועוף. בחודשים האחרונים התייקרו גם הטונה ונייר טואלט.
מיוניליוור נמסר בתגובה: "למרות העלייה במחירי התשומות, המשפיעה על מגוון רחב ממוצרי החברה, יוניליוור לא מתכננת, בשלב זה, להעלות מחירים.
"המקרה של הקרמבו שונה, לאור שחיקה דרמטית של הרווחיות בייצורו בשנים האחרונות, שנבעה בין היתר, מעלייה בשכר עובדי הייצור במפעל והפכה את ייצור הקרמבו ללא כדאי. לפיכך, נקטה החברה בצעדי ייעול בתהליכי הייצור במפעל, כדי לצמצם למינימום את העלייה במחיר לקמעונאי, העומדת על 8 אגורות ליח' קרמבו".