רדיו 'קול חי' ממשיך לבסס את מעמדו במקום הראשון באחוזי האזנה במגזר החרדי עם 4.5 אחוזים - בסקר TGI החדש שמתפרסם היום (שלישי) ופותח פער משמעותי מול רדיו 'קול ברמה' שמתרסק באחוזי האזנה ל-2.8 אחוזים בלבד, בכך מתרחב הפער בין שתי התחנות, שעמד לפני חצי שלה על 0.6 נקודות ל-1.7% בסקר הנוכחי.
סקר TGI על אחוזי החשיפה לתחנות הרדיו השונות - בהן התחנות החרדיות והעיתונות הכללית המתפרסם היום מתייחס לתקופה שבין ינואר 2018 ליוני 2018.
חשוב לציין כי נתוני הסקר מלמדים על ירידה כללית באחוזי האזנה לתחנות הרדיו - בדומה לשיעורי החשיפה לעיתונות הכתובה, מה שמוכיח כי צריכת החדשות במגזר החרדי ממשיכה לעבור לאתרי החדשות באינטרנט, בהובלת אתר "כיכר השבת".
רדיו 'קול חי', כאמור, ממשיך להוביל במקום הראשון עם 4.5 אחוזי האזנה - לעומת 4.7 אחוזים בסקר הקודם ו-5.2 אחוזים בסקר לפני שנה, שבדק את ששת החודשים הראשונים של 2017. מפילוח הנתונים עולה כי 'קול חי' רושם עליה של 16% בגילאי 18-49 וירידה של 0.2% בכלל הגילאים, זאת בנוסף לכך שנתוני האזנה של הערוץ החדש - 'קול חי מיוזיק', יתפרסמו החל מהסקר הבא.
'כאן מורשת' התחנה הדתית-חרדית של התאגיד, שצירפה בשנה האחרונה לא מעט שדרנים חרדים, מתחזקת משמעותית בסקר הנוכחי ומתמרמת במקום השני עם 4 אחוזי האזנה - לעומת 2.6 אחוזים בסקר הקודם ו-3.3 אחוזי האזנה בסקר לפני שנה.
רדיו 'קול ברמה' במקום השלישי עם 2.8 אחוזי האזנה - לעומת 3.9 אחוזים בסקר הקודם ו-4.4 אחוזי האזנה בסקר לפני שנה.
רדיו 'גלי ישראל', הפונה למאזינים מהמגזר הדתי-לאומי, יורדת מעט ל-2.1 אחוזי האזנה - לעומת 2.4 אחוזים בסקר הקודם ו-2 אחוזים בסקר לפני שנה.
עיתון 'בשבע' המופץ בסוף השבוע זוכה לחשיפה של 6.1 אחוזים - לעומת 6.2 אחוזים בסקר הקודם ו-6.3 אחוזים בסקר לפני שנה.
עיתון 'מקור ראשון' המופץ גם הוא בסוף השבוע מתחזק וזוכה ל-4.2 אחוזי חשיפה - לעומת 3.8 אחוזים בסקר הקודם ובסקר לפני שנה.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי קנטאר מדיה מחקרי TGI ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.3 מיליון נפש. הסקר נערך בישראל מאז שנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-41 מאז השקתו.
התקשורת הכללית
רשת ב' של 'קול ישראל', שומרת על 20.7 אחוזי האזנה - כפי הסקר הקודם, לעומת 22.4 אחוזים בסקר לפני שנה
גלי צה"ל, רושמת ירידה ל-21.1 אחוזי האזנה לעומת 24.1 אחוזים בסקר הקודם ו-22.7 אחוזים בסקר לפני שנה.
שוק העיתונות הכללית, נסקר גם הוא בסקר הנוכחי, שבדק את אחוזי החשיפה בחודשים ינואר עד יוני 2018.
עיתון 'ישראל היום' רושם ירידה וזוכה לחשיפה של 29.8 אחוזים לעומת 34.4 אחוזים בסקר הקודם ו-38.7 אחוזים בסקר לפני שנה. בסוף השבוע רשם העיתון גם כן ירידה עם חשיפה של 31.7%, לעומת 32.6% בסקר הקודם ו-34.6% לפני שנה.
עיתון 'ידיעות אחרונות' רושם גם הוא ירידה וזוכה לחשיפה של 27.3 אחוזים לעומת 30.6 אחוזי חשיפה בקר הקודם ו-32.5 אחוזים בסקר לפני שנה. בסוף השבוע רשם העיתון גם כן ירידה עם חשיפה של 31.3 אחוזים לעומת 33.4% בסקר הקודם ו-34.1% לפני שנה.
עיתון 'הארץ' רושם ירידה וזוכה לחשיפה של 4.4 אחוזים לעומת 4.9 אחוזי חשיפה בסקר הקודם ו-3.9 אחוזים בסקר לפני שנה.
עיתון 'מעריב הבוקר' החינמון רושם ירידה ל-4.8 אחוזי חשיפה לעומת 5.6 אחוזים בסקר הקודם ו-5.3 אחוזים בסקר לפני שנה. בסוף השבוע העיתון רושם חשיפה של 5.4 אחוזים לעומת 5.7 אחוזים בסקר הקודם. 'מעריב השבוע' בתשלום נחלש ל-3.6 אחוזי חשיפה לעומת 3.8 אחוזים בסקר הקודם ו-2.9 אחוזים לפני שנה.
בגזרת העיתונים הכלכליים, 'כלכליסט' עם 10.6 אחוזי חשיפה לעומת 11.3% בסקר הקודם ו-10.2% בסקר לפני שנה. העיתון 'דה מרקר', יורד ל-5.4 אחוזי חשיפה לעומת 6.4% בסקר הקודם ו-4.7% לפני שנה. 'גלובס' התחזק ל-5.6 אחוזי חשיפה לעומת 4.8% בסקר הקודם ו-4.3% לפני שנה. בסוף השבוע עלה ל-3.5% לעומת 3.1% בסקר הקודם ו-2.9 אחוזים לפני שנה.