יו"ר הוועדה המוניציפלית בליכוד

דוד ביטן: "בעיה עם החבר'ה של אגודה; מחליטים רק בסוף"

על שלל הדילים הנרקמים בימים אלו עם הקהילות החרדיות ברחבי הארץ, לקראת הבחירות המקומיות המתקרבות, מנצח ביד רמה מטעם הליכוד ח"כ ביטן • כעת הוא מתייחס לכל הערים שבכותרות (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |

כבר פחות מארבעה חודשים לבחירות המקומיות, ובערים רבות ברחבי הארץ נרקמים בימים אלו שיתופי פעולה, דילים וסיכומים משותפים, גם בין הליכוד לבין החרדים. מי שמפקד על כל זה מטעם הליכוד, הוא ח"כ דוד ביטן, שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו להוביל את המערכה המוניציפלית של התנועה.

בראיון מורחב ל'כיכר השבת', מדבר ח"כ ביטן על הכל. מירושלים ("אפשר לנצח בלי החרדים"), עבור דרך ערד ("מועמד הליכוד ינצח בתמיכת החרדים") ועד לבחירות הסוערות באשדוד ("יש בעיה עם 'אגודה', אבל הם יתמכו בלסרי").

• ירושלים

"אלקין רצה את תמיכת ראש הממשלה, ואני משוכנע שתמיכת ראש הממשלה תגיע. סניף הליכוד 'נכנס באין כניסה'... והוא סניף חזק. אנחנו, הוועדה המוניציפלית, לא הולכים נגד הסניף, ולא נעשה את זה בירושלים".

הצד החרדי הוא החזק ביותר בירושלים. לא נראה שהחרדים יתמכו באלקין...

"הצד החרדי מאוד חזק בירושלים. אך צריך לזכור כי בירושלים החרדים הם שליש, חילונים הם שליש וסרוגים הם שליש נוסף. אפשר לנצח בלי החרדים, אבל אנחנו לא רוצים לנצח בלי החרדים. בוא נמתין בסבלנות".

אלקין, דיטש וליאון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גפני ודרעי לא הטילו ווטו אצל ביבי על אלקין?

"לא, לא שמעתי. דרעי תומך בליאון בלי קשר לאלקין. היינו בסרט הזה פעם שעברה, ועובדה שהמועמד של דרעי לא ניצח".

• אשדוד

רק לאחרונה הכריז דרעי על תמיכה בלסרי. האם הוא יצליח לכבוש שוב את הראשות?

"יש בעיה עם החבר'ה של 'אגודה': הם נותנים את ההחלטה רק בסוף. זה השיטה שלהם. צריך להבין, ולא להתרגש. הם ילכו עם ראש העיר. זו לא תחושה, זו הבנה".

• ערד

ניסן בן חמו יהיה ראש העיר הבא?

"הוא לא יהיה ראש העיר. אנחנו מייצרים נגדו גוף גדול שיכלול את הליכוד, כולנו, ליצמן-גור וישראל ביתנו. נשתדל לעשות שם הסכם שיפיל את ראש העיר".

משה אדרי בעבר התמודד בעבר לראשות, מטעם הליכוד, ולא הצליח...

"אדרי היה סגן מטעם הליכוד. יש סיטואציה שהוא יכול לנצח, כי הוא מועמד מתאים שיכול להוביל את העירייה לשנים הבאות. תראה מה קורה בדימונה, נתיבות ואופקים. ראש עיר שמקורב לממשלה בעיירות פיתוח, משנה את העיר".

בן חמו וליצמן (באדיבות המצלם)

ניסן בן חמו מנהל מאבק נגד הציבור החרדי בעיר. זה מקובל?

"שיעשה מה שהוא רוצה, אבל אי אפשר להיבחר על שנאה, אלא על דברים טובים. עם כל הכבוד, חסידי גור גרים בעיר. כל דירה שמתפנית, זה או חסידות גור או בדואים. מה רע שזה יהיה חסידות גור? צריך להוסיף יחידות דיור. ראש עיר לא צריך להיות נגד חסידות גור, אלא להיות בעד תושבי העיר - והם לא מרגישים את זה".

• חיפה

ישנן ערים נוספות, בהן הליכוד לא בא לידי ביטוי: חיפה - הייתם שמחים להמליך שם ראש עיר?

"יש לנו סניף גדול מאוד בעיר, והם לא קיבלו החלטה אם רצים לראשות. לפי הסקרים, יש סיכוי טוב להחליף את יונה יהב, אם נתאחד סביב מועמד ראוי. לא הביאו מועמד כזה. יש סיכוי שזה יקרה ברגע האמת, בעוד חודש וחצי".

• צפת

ראש העיר שוחט לא נבחר עם הרבה קולות. אולי שם תיקחו פעם אחת את הבחירות?

"עובדים על קואליציה נכונה. יש לשוקי אוחנה סיכוי לזכות. שוחט נחלש. פניתי לפרוש וחב"ד, אך עדיין אין תוצאות מהפגישה. עם גפניו ואלי ישי אנחנו סגורים. לא רואה מצב שלא ננצח".

"לליכוד יש הרבה ראשי ערים וכולם מסתדרים עם החרדים. במקומות שאנחנו רוצים לעשות מהפך, שם צריכים את החרדים, כי הם היחידים שיכולים לסייע לנו בזה".

• טבריה

"מועמד הליכוד הוא ציון פניאן. ראש העיר יוסי בן דוד היה פעם איש ליכוד. בטבריה, באופן ברור, במי שהחרדים יתמכו, הוא יזכה בראשות. נכון לעכשיו, אני לא מטפל בזה".

דוד ביטן (מתוך 'חי בלילה', mako)

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות