לדיילים ודיילות יש דברים רבים לטפל בהם במהלך טיסה, אך אחת הסוגיות הקשות היא החלפת מקומות, שעשויה להוות כאב ראש של ממש עבור עובדי חברות התעופה.
ראשית כל, הדבר תלוי בחברת התעופה: ישנן חברות כמו סאות'ווסט או איזיג'ט שלנוסעיהן יש את הזכות לבחור בעצמם את מקום הישיבה בזמן העלייה למטוס. אך ברוב המקרים, ניסיון להחליף מקום ישיבה עשוי לגרום לכאוס, כפי שקרה בשבוע שעבר כשנוסעים חרדים לא הסכימו לשבת במושבים שהוקצו להם.
"הביקוש הגדול ביותר הוא למקום ישיבה ליד המעבר, בגלל הנוחות", סיפר מייקל, דייל בחברת תעופה אמריקנית לרשת ה-BBC. "חלק מן החברות גובות תוספת תשלום על המקומות הללו, ולכן אם המקומות האלו אינם ריקים, אינני מאפשר לנוסעים לעבור לשם על חשבון הנוסעים ששילמו את התוספת".
"יש אנשים שלוקחים על עצמם את עניין המושב כפרוייקט", מתאר מייקל. "כדי לשבת במקום שאותו הם הכי רוצים, הם גורמים לעוגמת נפש כאשר מישהו מגיע ורואה שמקומו נתפס. הדבר מוביל לעיכובים בתהליך העלייה למטוס, ולנוסעים שמנסים לארגן את המצב והכל נהיה בלאגן".
ומה לגבי מעבר למחלקות יוקרתיות יותר, בזמן שיש בהם מקומות פנויים? מסתבר שזה לא כל כך פשוט. ראשית כל, החברה משקיעה יותר כסף במחלקות המשודרגות - ארוחות טובות יותר, אביזרי נוחות ואף משקאות יקרים, ולכן החברה תשדרג למחלקת עסקים ולמחלקה ראשונה דווקא נוסעים מתמידים.
בנוסף, סידור הנוסעים לוקח בחשבון גם שיקולים כגון שיווי משקל המטוס. לדברי דארן פטרסון, טייס אמריקני, "כל מטוס חייב לפעול בצורה יציבה, ולכן מתבצע פיזור מדוקדק של הנוסעים והמטען בכל חלקי כלי-הטיס". אם אי פעם ראיתם את הדיילים סופרים נוסעים לפני ההמראה - זו הסיבה.
הזמן הטוב ביותר לבדוק באיזה מקום אתם עתידים לשבת, ואף להחליפו - הוא בשעות שלפני הטיסה. את הפעולה ניתן לבצע בדרך כלל באתר חברת התעופה או אפילו בנמל התעופה עצמו, אצל נציגי החברה. לא הספקתם? בקשו מן הדיילים בנימוס לעבור מקום.