הבחירות בירושלים

אריה קינג: נתמוך במועמד החרדים לראשות העיר

דחיפה למועמדות חרדית בירושלים? "אני אקרא לציבור הדתי לתמוך במועמד שהחרדים יתאחדו סביבו" - כך הצהיר אריה קינג לאחר הימנעות משה ליאון מההצבעה על 'התחנה' (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |

דחיפה דתית לאומית למועמד חרדי לראשות עיריית ירושלים: יו"ר סיעת 'ירושלים מאוחדת', חבר מועצת העיר ירושלים אריה קינג, מצהיר כי בבחירות הקרובות יתמוך במועמד החרדים לראשות העיר.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת' מצהיר קינג במענה לשאלה על תמיכתו במועמד לראשות העיר: "הציבור הדתי לאומי, אני אקרא לו לתמוך במועמד שהחרדים יתאחדו סביבו".

דבריו של קינג נאמרו אחרי ההצבעה הסוערת על מתחם התחנה הפתוח בשבת, הצבעה ממנה נעדר המועמד משה ליאון, אחרי שהצהיר כי הוא בעד שמתחם התחנה יישאר פתוח כל ימות השבוע.

קינג נחשב לנציג הדתי-לאומי הבולט בכיכר ספרא ודבריו מהווים דחיפה משמעותית לקראת החלטת המפלגות החרדיות על הרצת מועמד חרדי או לא חרדי לראשות העיר.

בבחירות האחרונות הוביל קינג את מפלגת ירושלים מאוחדת להישג משמעותי, כאשר המפלגה הכניסה 2 נציגים למועצה. בסך הכל, יחד עם מפלגת הבית היהודי, קיבלו שתי המפלגות הדתיות-לאומיות 19 אלף קולות.

במהלך הקדנציה התרחשו מספר שינויים דרמטיים בהרכבי הסיעות הדתיות. בראשם - חבירה של דב קלמנוביץ' מהבית היהודי לקינג מירושלים מאוחדת, ועריקה של חגית משה מירושלים מאוחדת לבית היהודי. מלבד קלמנוביץ סיכם קינג עם אלי ישי על תמיכה ברשימתו, ובאחד המקומות הראשונים יוצב יהונתן יוסף, נכדו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ופעיל בולט ביהוד שכונת 'שמעון הצדיק' שבשיח ג'ראח.

לפי מכון ירושלים למחקרי מדיניות, החרדים מהווים כ-40 אחוז מתושבי העיר היהודים, כאשר היתר הם דתיים לאומים, חרדים לאומים, מסורתיים וחילונים. כמו כן, כ-38% מהתושבים הינם ערבים, אך הם אינם משתתפים בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות