ברקע 'פסקת ההתגברות'

בדרך לפיצוץ? נתניהו ובנט במאבק יצרי חדש

לשכת נתניהו וראשי הבית היהודי בסיבוב נוסף של כיפופי ידיים. הפעם, בשל ניסיון דחייה נוסף של נתניהו את ההצבעה על פסקת ההתגברות נגד בג"ץ. העקיצה לבנט: "על דעת הצייצנים" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט (צילום ארכיון: Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (חמישי) לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה לדחות שוב את העלאת 'פסקת ההתגברות' נגד בג"ץ להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה בתחילת השבוע הבא.

בקשתו זו של נתניהו נענתה בשלילה מצד שקד, שמקורביה מתעקשים כי ההצבעה תתקיים כמתוכנן. גם יו"ר מפלגתה (הבית היהודי) שר החינוך נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "ביום ראשון הקרוב אנו נעלה את חוק ההתגברות להצבעה, ונצפה לתמיכת ראש הממשלה, כפי שהתחייב בחתימתו וכפי שהבטיח לציבור הישראלי".

"פסקת ההתגברות נדרשת למשילות הממשלה ולשמירת האמון בבית המשפט", הסביר בנט. "היא גם אמצעי חיוני למלחמה בטרור ולהוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. הגיע הזמן להכריע".

כזכור, פסקת ההתגברות מבקשת להגביל את יכולתו של בג"ץ לפסול חוקים, על ידי קביעת רוב מסוים מבין חברי הכנסת שיוכלו לאשרר מחדש את החוקים שנפסלו. ההיבט השנוי במחלוקת הוא מהו אותו רוב נדרש - 61 (רגיל) או 70.

זו הדחייה השנייה שיוזם נתניהו לחוק נפיץ זה. ההצבעה עליו היתה אמורה להיות כבר ביום ראשון האחרון, אך ראש הממשלה הצליח לשכנע לדחות אותה בשבוע, בגלל פגישה שקיים עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, שכצפוי מתנגדת לחוק.

מי שניצב לצד מערכת המשפט במשבר פוליטי זה, מתחילתו, הוא יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון שמלכתחילה הסכים לפסקת התגברות זו רק לגבי 'חוק המסתננים' שנפסל בבג"ץ.

בעקבות התנגדות הבית היהודי לבקשת ראש הממשלה הערב, פרסמה מפלגת הליכוד את התגובה הבאה: "בישיבת ראשי הקואליציה סוכם כי במהלך השבוע יתקיימו דיונים מרתוניים בנושא פסקת ההתגברות, וביום ראשון החוק יובא להצבעה. כל בר דעת מבין שבשבוע החולף ראש הממשלה נתניהו עסק בנושאים אחרים ובעלי חשיבות עליונה לביטחון המדינה. לכן ביקש השר יריב לוין דחייה של ההצבעה בשבוע אחד בלבד, כדי לקיים את אותו דיון בין חברי הקואליציה".

"כל הסיבות האחרות שמתודרכות לחלל האוויר והטוויטר, הן על דעת המתדרכים והצייצנים בלבד", ציינו בליכוד בעוקצנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות