חברת התעופה הרוסית, איירופלוט נבחרה זו השנה השנייה כמותג התעופה החזק בעולם על ידי חברת הייעוץ Brand Finance.
הבחירה מבוססת על מספר גורמים ובינהם השקעה בשיווק, היכרות הקהל עם המותג, נאמנות, ואמינות החברה. כ-30 מדדים שונים נבדקים בקטגוריה של חוזק מותג התעופה, וביניהם: גודל הצי, גיל ממוצע של המטוסים, אמצעי בטיחות, מספר עובדים, השקעות החברה, הישגים תפעוליים, תוצאות עסקיות, פעילות שיווק, נאמנות הנוסעים, וכן דירוגים והערכות של גורמים בתעשיית התעופה הבינלאומית, כמו 'סקייטרקס' ויאט"א.
בנימוקי הבחירה, נמסר כי איירופלוט השקיעה רבות בצי מטוסים חדיש וצעיר, חווית לקוח משופרת, ושיווק ופרסום. גורם נוסף שהועיל לאירופלוט בבחירה היוקרתית הינו החיבור והשותפות לקבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, אחד ממועדוני הכדורגל הפופולארים ביותר בעולם.