מתברר שיש דרך נכונה ודרך לא נכונה איך לקחת אחריות על מעשינו ולהתנצל כיאות, כך שהצד השני יקבל את בקשת הסליחה.
הדרך הראשונה פשוטה מאד ותהיה יותר מספקת ועם יותר פוטנציאל ריפוי עבור שניהם הצדדים, הנפגע והפוגע.
השניה רק מבטיחה ערעורים נוספים.
הנה איך להתנצל בדרך הלא נכונה. תראו אם זה לכן נשמע מוכר:
"אני מצטערת שאת כל כך נסערת. זה פשוט קשה לי מאד כאשר את עושה כך וכך. אני באמת מרגישה..."
עכשיו, הנה השלבים של התנצלות ראויה, באדיבות הבלוגרית טינה רוט אייזנברג:
להתנצלות אמיתית ואפקטיבית יש שלושה חלקים:
(1) להכיר כיצד הפעולה שלך השפיעה על האדם.
(2) להגיד שאת מצטערת.
(3) לתאר מה את הולכת לעשות כדי לשפר את המצב או לוודא שזה לא יקרה שוב. אל תצטדקי או תסבירי.
המנעי מלהתחיל בהתקפה חריפה, לחזור על תלונות שגרם העימות הראשוני, להגן על עצמך או להאשים את היריב.
היי, אמרנו שהדרך הטובה ביותר להתנצל היתה פשוטה. מעולם לא אמרנו שזה יהיה קל.