לרגל 87 שנה לפטירתו של מלך החזנים - יוסל'ה רוזנבלט, התארח באולפן 'כיכר השבת' החזן מוטי בויאר, מי שנחשב למזכיר במיוחד את רוזנבלט. וכמובן גם פינת המסננת עם מיטב השירים והקליפים שיצאו בשבוע האחרון, ולסיום פינת הנוסטלגיה בשיתוף 'נוסטלג'יק פרודקשן' בה מחקה מרדכי בן דוד בין היתר את רוזנבלט בקטע החזנות המוכר "והוא רחום".
בויאר שהפך בשנתיים האחרונות לחזן מבוקש במיוחד בארה"ב, גם בקהילות סגורות במיוחד בשל הקפדתו על אי הופעה מעורבת מספר כיצד מצא את דרכו אל החזנות, "כבר בגיל צעיר במיוחד הרסתי קסטת חזנות של אבא שלי כשניסיתי להפעיל אותה, אפשר לומר שמגיל שנתיים אני שומע חזנות".
בויאר חושף כיצד בתמימות הביא לכיתת המכינה שלו קסטה של יוסל'ה רוזנבלט... וכיצד נעלב קשות כאשר הרבי בכיתה מיהר לכבות אותה וטען כי היא אינה מתאימה לילדים. "לא הצלחתי לעצור את הבכי מהעלבון, באמת הרגשתי שזו המוזיקה הכי יפה שיש".
הוא מספר על לימודי המוזיקה, כשהוא שוזר את קורות חייו שלו בקורות חייו של החזן האגדי, "זה דבר בלתי נתפס ש-87 שנה לאחר פטירתו הוא עדיין איש משפיע כל כך ושאנשים עדיין עולים לקברו למרות שהוא לא היה אדמו"ר או רב מפורסם. זה רק מראה על ההשפעה הגדולה שהייתה לו".
בויאר מתייחס לחזנות העכשווית והאתגר הגדול שלה אל מול הקהל הצעיר וטוען כי "צעירים רבים מכל העולם עוקבים אחר עולם החזנות, מתקשרים אליי צעירים מכל העולם והופעתי בחצרות אדמו"רים גדולים כבאבוב, סאטמר ובעלזא".
"רוזנבלט נתפס כמשהו יותר טהור ולכן הוא מתקבל גם בקהילות סגורות", הוא אומר וחושף, כי הוא עובד בימים אלו על אלבום שיכלול יצירות שלו ויצירות של רוזנבלט שעוד לא התפרסמו, "אני מאמין שצריך לשמר את החזנות כפי שהיא מבלי לחדש בה ויש לשמור על ההגשה הישנה. אפשר להקליט אותה מחדש בצורה נקייה אך צריך להקפיד על הביצוע המדויק שלה כמו במוזיקה קלאסית שלא משנים בה מאומה".
האזינו לראיון המלא: