דעה

חברי הכנסת החרדים, בצלאל סמוטריץ' צודק // ישי כהן

אם יציעו לחרדים להקים ממשלה יחד עם ח"כ קריב הרפורמי, הם יסרבו. גם במחיר אופוזיציה. למה? כי האידיאולוגיה קודמת להכל. כך בדיוק גם סמוטריץ', בהקשר לח"כ עבאס • צפו (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ. תמונה; פלאש 90)

ככל שזה נראה כעת, הסיעות החרדיות עושות את דרכן לעבר ספסלי האופוזיציה, לאחר שנפתלי בנט ויאיר לפיד יקימו את ממשלת 'גוש השינוי', אליה החרדים לא יצטרפו, ואנו - בני הציבור החרדי - צפויים לספוג גזירות כלכליות.

בימים האחרונים ניתן לשמוע את נציגי הציבור החרדי זועמים על יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ', אותו הם מאשימים אותו בטרפוד ממשלת ימין שתישען על מנסור עבאס (רע"מ).

לכאורה הם צודקים. אם סמוטריץ' ובן גביר עוצרים את התקפותיהם על 'התנועה האסלאמית', ומסירים את התנגדותם לכך שממשלת נתניהו תישען על מפלגת רע"מ - הנה לנו ממשלת ימין-חרדים. רק בשל התעקשות סמוטריץ' שלא לנהוג כך, אנו דוהרים לאופוזיציה או לבחירות חמישיות - מה שיסב נזק אדיר לחרדים.

אבל צריך לומר את האמת: למרות הכאב מההשלכות של הקמת ממשלת שמאל בראשות נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' הוא שצודק. כי יש קווים שלא חוצים, גם במחיר אופוזיציה או בחירות חמישיות.

הרי אם מחר בבוקר יציעו לחרדים להקים ממשלה יחד עם ח"כ גלעד קריב הרפורמי, הם יסרבו. גם במחיר אופוזיציה. למה? כי האידיאולוגיה קודמת להכל. כך בדיוק גם סמוטריץ', שמבחינתו הקמת ממשלה בעזרת עבאס וחבריו, מסוכנת פי כמה מממשלת שמאל בראשות בנט.

גפני וסמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ולכם, הפוליטיקאים החרדים. אם חשבתם שקריקטורה מכוערת ב'יתד נאמן' תשפיע על דעת הקהל החרדי, אתם טועים. המצביעים החרדים של סמוטריץ' חושבים כמוהו, למרות שרוב החברה החרדית בעד ממשלה שתישען על עבאס. כך לא מחזירים מצביעים הביתה.

אה. וכמובן שאל לנו לתקוף את גדולי ישראל, מכל חוג. כפי שלנו יש את מועצות חכמי וגדולי התורה, לסמוטריץ' יש את רבני הציונות הדתית, בראשות הרב חיים דרוקמן, והם אלו שהורו לו להתנגד לממשלה שכזו. את השיח תנהלו מולם, וכמובן בצורה מכובדת.

אבל נראה, שהתסכול והאש המופנים לסמוטריץ' מגיעים ממקום אחר. מאכזבה מנתניהו, שלא מצליח בפעם הרביעית להקים ממשלה.

הח"כים החרדים אומנם מצהירים נאמנות לנתניהו, גם בימים אלו, אבל בשיחות סגורות הם מביעים אכזבה, מייחלים שיותיר את המושכות למנהיג אחר מהליכוד, אבל לא מסוגלים לומר זאת בקול גלוי, צועדים אחריו כעיזה עיוורת ומחפשים יעד קל יותר להתקפה פומבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר