משהו טוב: שמעון חזר לשמוע שוב

שמעון דיאמנט מירושלים, תלמיד תלמוד תורה בן תשע, לו שמונה אחים ואחיות, נולד חירש. עוד בהיותו ילד קטן עבר שמעון ניתוח להשתלת שתלי שבלול שהשיב לו את שמיעתו. לפני כמה שבועות איבד שמעון את השבב שמסייע לו לשמוע וחזר להיות חרש, מעשה קטן (גדול) וטוב השיב לשמעון את שמיעתו (מעשים טובים)

מאמע | כיכר השבת |
שמעון דיאמנט מירושלים, תלמיד תלמוד תורה בן תשע, לו שמונה אחים ואחיות, נולד חירש. עוד בהיותו ילד קטן עבר שמעון ניתוח להשתלת שתלי שבלול שהשיב לו את שמיעתו. זהו אביזר אלקטרוני אקוסטי מתוחכם המורכב מרכיבים פנימיים וחיצוניים שמאפשרים גם לאנשים עם לקויות שמיעה חריפות לשמוע. החלק הפנימי כולל אלקטרודות המוחדרות בניתוח לתוך שבלול האוזן הפנימית וכן מקלט, ואילו החלק החיצוני שנתלה על האוזן והראש כולל מיקרופון ומעבד הממיר קולות לאותות חשמליים, ומשדר המעביר את האותות למקלט המושתל. מדובר במכשיר מאוד יקר שעלותו עשרות אלפי שקלים, וכדי שהוא יעבוד צריך כמובן שגם החלק הפנימי וגם החלק החיצוני יפעלו.

לאחרונה כאשר סיים יום לימודים בתלמוד תורה, הסיר לרגע שמעון את החלק החיצוני של השתל מראשו, אך כפי שקורה מדי פעם לילדים, שכח היכן הניח אותו וכתוצאה מכך הפך למעשה שוב לחירש. במשך ימים ארוכים הוריו חיפשו בכל מקום אפשרי את השתל – בתלמוד תורה, באוטובוס, ברחובות, אך ללא הועיל. השתל לא היה מבוטח ומשמעות הדבר הייתה שיהיה עליהם להוציא סכום כסף גבוה כדי לקנות חלק חיצוני חדש.

במשך שבועות נאלץ שמעון לחיות ללא שתל ולא יכול היה לשמוע היטב. לדברי אמו חיה-שרה, שמעון התקשה ללמוד ולתקשר עם בני משפחתו, חבריו ומוריו. כאשר אמו של שמעון סיפרה לקלינאית התקשורת שלו בבית החולים הדסה על אובדן החלק החיצוני של השתל, פנתה זו למדטכניקה אורתופון, נציגת יצרנית שתלי השבלול med-el וסיפרה להם את אשר קרה. מכיוון שבחברה הכירו את שמעון עוד כתינוק ומכיוון שהיה ברור להם שלאובדן החלק עלולות להיות השלכות קשות על איכות חייו של שמעון ועל יכולתו ללמוד ולתקשר עם סביבתו, החליטה החברה לו את החלק החסר. כעת לדברי אמו, שמעון חזר לשמוע כרגיל, ללמוד במרץ וליהנות מהחיים כמו כל ילד אחר.

אמו של שמעון בשיחה עם מאמע : "שמעון אמנם נולד עם לקות שמיעה קשה, אבל בזכות שתל השבלול הוא זכה לקבל בחזרה את חוש השמיעה שלו ולהיות ככל הילדים. ברגע שהשתל אבד לשמעון הוא למעשה איבד את היכולת לשמוע, והיה לו קשה מאוד לתקשר אתנו ועם אחיו ואחיותיו וללמוד כרגיל. חיפשנו לילות כימים את החלק שאיבד שמעון בכל מקום אפשרי, אך ללא הועיל, ומכיוון שהוא לא היה מבוטח, משמעות הדבר הייתה שנאלץ להוציא סכום גבוה מאוד כדי לרכוש חלק חלופי. ההחלטה של מדטכניקה אורתופון לתרום לנו מיוזמתם את החלק החסר היא לא מובנת מאליה. הם למעשה השיבו לשמעון את שמיעתו ועשו עמו חסד, ועל כך מגיעה להם תודה והערכה".

לאחרונה כאשר סיים יום לימודים בתלמוד תורה, הסיר לרגע שמעון את החלק החיצוני של השתל מראשו, אך כפי שקורה מדי פעם לילדים, שכח היכן הניח אותו וכתוצאה מכך הפך למעשה שוב לחירש. במשך ימים ארוכים הוריו חיפשו בכל מקום אפשרי את השתל – בתלמוד תורה, באוטובוס, ברחובות, אך ללא הועיל. השתל לא היה מבוטח ומשמעות הדבר הייתה שיהיה עליהם להוציא סכום כסף גבוה כדי לקנות חלק חיצוני חדש.,במשך שבועות נאלץ שמעון לחיות ללא שתל ולא יכול היה לשמוע היטב. לדברי אמו חיה-שרה, שמעון התקשה ללמוד ולתקשר עם בני משפחתו, חבריו ומוריו. כאשר אמו של שמעון סיפרה לקלינאית התקשורת שלו בבית החולים הדסה על אובדן החלק החיצוני של השתל, פנתה זו למדטכניקה אורתופון, נציגת יצרנית שתלי השבלול med-el וסיפרה להם את אשר קרה. מכיוון שבחברה הכירו את שמעון עוד כתינוק ומכיוון שהיה ברור להם שלאובדן החלק עלולות להיות השלכות קשות על איכות חייו של שמעון ועל יכולתו ללמוד ולתקשר עם סביבתו, החליטה החברה לו את החלק החסר. כעת לדברי אמו, שמעון חזר לשמוע כרגיל, ללמוד במרץ וליהנות מהחיים כמו כל ילד אחר.,אמו של שמעון בשיחה עם מאמע : "שמעון אמנם נולד עם לקות שמיעה קשה, אבל בזכות שתל השבלול הוא זכה לקבל בחזרה את חוש השמיעה שלו ולהיות ככל הילדים. ברגע שהשתל אבד לשמעון הוא למעשה איבד את היכולת לשמוע, והיה לו קשה מאוד לתקשר אתנו ועם אחיו ואחיותיו וללמוד כרגיל. חיפשנו לילות כימים את החלק שאיבד שמעון בכל מקום אפשרי, אך ללא הועיל, ומכיוון שהוא לא היה מבוטח, משמעות הדבר הייתה שנאלץ להוציא סכום גבוה מאוד כדי לרכוש חלק חלופי. ההחלטה של מדטכניקה אורתופון לתרום לנו מיוזמתם את החלק החסר היא לא מובנת מאליה. הם למעשה השיבו לשמעון את שמיעתו ועשו עמו חסד, ועל כך מגיעה להם תודה והערכה". ,
‏ השתל שהושב למעון..]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית