צפו בתיעוד

שריפה באתר למחזור פסולת ביישוב פארן

שריפה גדולה פרצה אחר הצהריים (שלישי) באתר למחזור פסולת ביישוב פארן כאשר באתר ישנו קרוואן שאף הוא עולה בלהבות. לוחמי האש נלחמו שע ארוכה להבות (חדשות בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בתמוז תשפ"א | 22.06.21
(צילום: קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה)

שריפה גדולה פרצה אחר הצהריים (שלישי) באתר למחזור פסולת ביישוב פארן כאשר באתר ישנו קרוואן שאף הוא עולה בלהבות.

לוחמי אש מתחנת ספיר ותחנת דימונה פעלו בירה ונאבקו בלהבות תוך שהם שוללים הימצאות לכודים.

טל איפרגן, דובר כבאות והצלה תחנה אזורית דימונה מסר כי במקום ישנם מוקדי סיכון נוספים ובהם מעורבות של חומרי הדברה, בלוני גז וכבל חשמל שנפגע כתוצאה מהשריפה. בשלב הזה עיקר המאמץ מרוכז בסריקות ובפעולות למניעת התפשטות השריפה לחממות הנמצאות בסמוך לשריפה.

קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה אורי לב, מסר כי אתר מיחזור פלסטיק על שטח של 2 דונם, סמוך לרפתות במושב פארן עולה באש, ופעולות כיבוי מתבצעות בשעה זו. עדיין לא ברור כיצד פרצה השריפה.

כעבור שעה קלה נמסר כי מספר צוותי כיבוי בסיוע ציוד מכני הנדסי פעלו במקום בעקבות גודל השריפה על מנת להשתלט מהר ככל הניתן על המוקד באתר שמשתרע על כ-5 דונם. לוחמי האש ביצעו פעולות לתיחום הזירה וכעת מבצעים פעולות לכיבוי סופי נוסף.

הצוותים ביצעו פעולות לשלילת הימצאות ערכים של חומרים מסוכנים באוויר, ניתוק מקורות אנרגיה ושלילת מוקדי סיכון נוספים. ע"פ תשאול בשטח לא היו עובדים במקום אך לוחמי האש מבצעים סריקות במקום האירוע בכדי לשלול לכודים.

מפקד האירוע רב רשף אסף לוי מסר: "מדובר בשריפה גדולה מאוד הכוחות פעלו במספר גזרות בכדי לתחם את השריפה ולמנוע את התפשטותה לחממות הסמוכות. חשוב להבין שמדובר באירוע מורכב בעקבות מעורבות של מספר תרחישים במקביל שבהם מעורבות חומרי הדברה במקום, בלוני גז שהיו מצויים באתר וקו חשמל שנפגע כתוצאה מהשריפה".

חוקר דליקות מטעם 'כבאות והצלה לישראל' תחנת דימונה זומן למקום לבירור נסיבות פרוץ האירוע.

(צילום: כבאות והצלה)
(צילום: כבאות והצלה)
(צילום: כבאות והצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר