ממשלה חדשה, פיקוח מחמיר

רוח המפקד? התחדשו הביקורות של המדינה בעולם התורה

לאחר כשנה וחצי, במהלכן פקחי משרד החינוך לא דרכו במוסדות תורה, בימים האחרונים חזרו המראות של ביקורת דקדקנית לבדיקת נוכחות הלומדים, והם צפויים להתרחב לכל חלקי הארץ (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ביקורת בישיבה. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: ארכיון 'כיכר')

מנהלי מוסדות התורה ברחבי הארץ חוששים מגל ביקורות הולך ומתעצם, שכבר החל בהיכלי הישיבות והכוללים, בימים האחרונים - לקראת סוף 'זמן קיץ'. כך נודע היום (שני) ל'כיכר השבת'.

כפי שהתפרסם כאן לראשונה, במהלך השנה וחצי האחרונות, לא נעשו ביקורות כלל על ידי פקחי משרד החינוך, כשהסיבה לכך היא כמובן מגיפת הקורונה, וכל צורת הלמידה שהשתנתה בעקבות כך - 'מתווה הקפסולות' הסגורות.

באופן רשמי, על אף שהישיבות היו פתוחות במרבית הזמן, הסטטוס שלהן היה שלא מתקיימים בהן לימודים באופן ויזואלי, כך שמשרד החינוך הסתמך במתן התקציב אך ורק על דיווחי ראשי ומנהלי הישיבות והכוללים.

אך כאמור, מתחילת השבוע, פקחי משרד החינוך חזרו לפעילות מלאה, והם החלו לערוך ביקורות במוסדות התורה השונים. אתמול (ראשון), הגיעו הפקחים לכולל בחולון, וכן למספר כוללים בירושלים, והיום הם פשטו על הערים מודיעין עילית ובית שמש, ובדקו מספר רב של כוללים וישיבות.

אברכים בלימודם, בימי הקורונה (צילום: איתמר קירשבוים)

עסקן חרדי בכיר, המתמצא בנושא הביקורות, אומר ל'כיכר השבת': "אני מכיר את הדיבור על כך שזוהי 'רוח המפקד'; שהפקחים קיבלו משנה מרץ בגלל 'ממשלת השינוי' החדשה, אך לדעתי זה לא נכון, וגם אין מדובר בהוראה מלמעלה של מי מהשרים".

"אחרי יותר משנה וחצי, בה הפקחים היו מובטלים, כעת חזרנו יחסית לשגרה שאחרי הקורונה, ולכן הם מתחילים לערוך סבבים אקראיים ברחבי הארץ. אני חושב שהם יגיעו לכולם בזמן הקרוב, והם לא ממש התחשבו שאנחנו נמצאים עכשיו בסוף זמן קיץ, כשמטבע הדברים, הבחורים לא לומדים אותו דבר כמו ב'זמן אלול' לדוגמה...".

לדברי אותו עסקן, "בימים האחרונים נבדקו עשרות מוסדות לימוד, וברוך השם, אף מוסד לא נתפס בקלקלתו. כולם צלחו באופן מושלם את הביקורת של הפקחים".

כזכור, כפי שנחשף לפני מספר חודשים ב'כיכר השבת', משרד החינוך ניסה לקבוע קריטריונים חדשים לתמיכה לשנת התקציב החדשה, לראשי הכוללים. אך המסמך שהכיל שורה של הנחיות דרקוניות, שעלולות היו לפגוע קשות ביכולת של רבים מהכוללים להתקיים, עורר סערה רבה, ובעקבות הפרסום הקריטריונים שבו בוטלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר