גיוס 250 שוטרים לאכיפה

בנט הורה: לבחון הטלת קנסות להורים לילדים מפרי בידוד

רה"מ כינס דיון דחוף כדי למנוע התדרדרות בלתי צפויה בתחלואת הקורונה, בשל מחדלי נתב"ג • בין ההמלצות: אכיפה מוגברת, הגדלת מספר הבדיקות בשדה"ת ואיסור יציאה למדינות אדומות (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט, היום, בטקס לזכר חללי "צוק איתן" (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) דיון בעניין החשש מהתפשטות מחודשת של נגיף הקורונה, בעקבות הזן ההודי. לפי לשכת בנט, נקודות התורפה בשלב זה הן התפשטות וריאנט הדלתא (המכונה ההודי) ברחבי העולם, ביקורי ישראלים במדינות אלו והעובדה כי רבים מהשבים מחו"ל לא מקפידים על הנחיות הבידוד.

בדיון נטלו חלק שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת הפנים איילת שקד, שרת התחבורה מרב מיכאלי, השר לביטחון הפנים עמר בר לב, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' חזי לוי, ממונה הקורונה הפרופ' נחמן אש, מנכ"ל רשות האוכלוסין שלמה מור יוסף, מנכ"ל רשות שדות התעופה יעקב גנות, נציגי המטה לביטחון לאומי (המל"ל), משרד האוצר, משטרה וגורמי מקצוע נוספים.

לאחר הדיון, אישר ראש הממשלה מספר צעדים, שעתידים למנוע את התפשטות התחלואה, בהם צעדי אכיפה משמעותיים: יגויסו 250 שוטרים שיוצבו למשימת אכיפת הבידוד לשבים מחו"ל לזמן מוגבל, יוקם מתחם בדיקות חדש בנתב"ג, יוגדל משמעותית מספר עמדת הבדיקה בשדה התעופה, ישובו לשכנע את הציבור על החשיבות בשמירת הבידוד לשבים מחו"ל.

בנוסף, בנט החליט על שינויים המיועדים לטסים למדינות השונות: כל נוסע יוצא יחתום על תצהיר טרם עלייתו לטיסה, על מנת לוודא אי הגעה ל-6 המדינות שבסיכון גבוה: ארגנטינה, רוסיה, הודו, דרום אפריקה, מקסיקו וברזיל. כמו כן, יוטל איסור יציאה למדינות בסיכון גבוה, אלא באישור מראש של ועדת חריגים.

ראש הממשלה גם העביר מסמכויותיו למל"ל, ליועץ המשפטי ולמשרד הבריאות בתחומים שונים: המל"ל יהיה אחראי על בדיקת אי ההתאמה בין מספר מפרי הבידוד מבין השבים מחו"ל לבין מספר הקנסות שהוטלו בפועל, היועמ"ש יבחן הטלת קנסות על הורים לילדים מפרי בידוד, ומשרד הבריאות יבחן את מוכנותו להתפרצות תחלואת קורונה חדשה.

בימים הקרובים צפוי דיון נוסף, בהתאם להתפתחויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר