גפני נזף

האם תיסגר התוכנית לילדים שנאלצים ללמוד בביתם?

אלפי תלמידים חולים לא יודעים איך ילמדו בשנה הבאה • הורים ומורים בתוכנית חוששים: "עזיבת גפני את ועדת הכספים תשאיר אותנו ללא סיוע" • משרד החינוך: "התלמידים ילמדו בשנה הבאה" (חינוך)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ילדים לומדים בתלמוד תורה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 )

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, עתיד להתחלף ביום ראשון בערב, עם השבעת ממשלת בנט-לפיד, ובתוכנית לימודים מיוחדת אחת – חוששים לעתיד הילדים והמורים. התוכנית היא "שלבים", המיועדת לילדים הנאלצים ללמוד מביתם בשל מחלתם. כבר ביוני 2020, לפני שנה, הודיע משרד החינוך כי בכוונתו לסגור את התוכנית ולהעבירה למסגרת חדשה, לידי חברה זכיינית אחרת, אבל שלושה חודשים לפתיחת שנת הלימודים הבאה – ופתרון אין.

בתוכנית "שלבים" לומדים עד 3,000 תלמידים מידי שנה, בהם ילדים החולים בסרטן, מחלות ניווניות ועוד, המחייבות את התלמידים ללמוד מביתם. בתוכנית ישנם גם תלמידים חרדים, ו-700 עובדי חינוך, בהם מורים, פיזיותרפיסטים, קלינאי תקשורת וסייעות.

לדברי הורים לילדים הלומדים בתוכנית ומורים המשתתפים בה, יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, היה להם לאוזן קשבת – ולמאבק מול משרד החינוך. באחד מדיוני הוועדה בנושא, נזף גפני במשרד על גרירת הרגליים ותבע כי נציגי המשרד יציגו מתווה ברור להפעלת התוכנית.

כעת, עם חילופי השלטון המסתמנים, חוששים ההורים והמורים כי באין מלחמה מול משרד החינוך, הילדים ישארו ללא מענה. "אנו חשים שללא הליווי הצמוד של ח"כ גפני, ימשיך משרד החינוך בשלו", אומרת ל'כיכר השבת' ח', אם לילדה הלומדת בתוכנית. "הילדים שלנו סובלים גם כך, מכאבים, מטיפולים ומהניתוק מסביבת ילדים. מדוע להוסיף לכך גם חוסר ודאות לגבי השנה הבאה?".

משה גפני. נלחם עבור המשפחות והעובדים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

יעל וולפזון, ראש ענף החינוך ב"כוח לעובדים", איגוד עובדי תוכנית "שלבים", מסרה: "משרד החינוך מסרב להתחייב כי יעסיק את עובדי התוכנית בשנה הבאה, עובדים שמקצועם הוא עבודה עם ילדים חולים. הפתרונות שמציע משרד החינוך כוללים אפשרויות שאינן רלוונטיות לציבור החרדי ופוגעות בציבור המורים, כמו ההצעה שמורי התכנית ישתלבו בבתי הספר הממלכתיים. נמשיך להיאבק בגזירת הסגירה גם מול הממשלה החדשה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "משרד החינוך מייחס חשיבות עליונה למענים החינוכיים שיש לתת לתלמידים חולים בביתם, ולאור זאת הוא מעניק אותם על פי כל דין. יובהר באופן שלא משתמע לשני פנים, כי גם בשנת הלימודים הבאה כלל התלמידים החולים בביתם ימשיכו לקבל את שירותי החינוך המגיעים להם באופן סדיר ומלא. אל הטענות העולות בעתירה לבג"ץ ובבית הדין לעבודה, המשרד יתייחס במסגרת ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר