המדריך המלא

איך לנקות כוסות יין ולגרום להן להבריק

הדחתם במלוא הכוונה את כוסות היין האלגנטיות שלכם, אך כשהן התייבשו גיליתם שהן עכורות ורחוקות מלהיות מבהיקות? זו הסיבה שזה קורה - וכך תחזירו לכוסות ולכלי הזכוכית את הברק (ניקיון)

איך לנקות כוסות יין וכלי זכוכית (צילום: Kate Hliznitsova on Unsplash)

1. אתם מנקים אותם במים חמים מדי או במדיח כלים
מים חמים או מדיח הכלים לא באמת מנקים טוב יותר את כוסות היין או כלי הזכוכית שלכם, כיוון שהטמפרטורה הגבוהה פוגעת בכלי וגורמת לזכוכית להפוך למעומעמת.

למרבה הצער, קשה עד בלתי אפשרי לתקן פגיעה בכלי כתוצאה ממים חמים והברק, ככל הנראה, לא יחזור. סיבה נוספת מדוע רצוי להימנע ממים חמים היא כי הזכוכית עדינה והכלים עלולים להתנפץ. לכן, יש לנקות את כלי הזכוכית וכוסות היין במים פושרים או קרים.

2. אתם מקרצפים אותם חזק מדי ומשתמשים בסבון עם דומיננטי
כלי זכוכית יאבדו את הברק שלהם אם תקרצפו אותם באופן נמרץ לפני ההדחה. בנוסף, כשמדובר בכוסות יין, סבון בניחוח כזה או אחר עשוי לחדור לגוף הכוס ולהשפיע על טעמו של היין. בחרו בסבון ללא ריח וללא טעם והדיחו את הכלים והכוסות בעדינות.

3. האויב הכי נפוץ: מים קשים
אחרי שעמלתם קשות לשטוף את כוסות היין וכלי הזכוכית, הכי מפתה להשאיר אותם תלויים באוויר או להפוך אותם על מגבת מטבח כדי שיתייבשו בכוחות עצמם, אך רוב הסיכויים שהשטיפה נעשתה במים קשים המכילים יוני סידן או מגנזיום וכשהם פוגשים בסבון התוצאה תהיה כלי עכור ולא מבריק, כיוון שהמים יותירו כתמים על הזכוכית.

כדי להתגבר על כך, מיד לאחר השטיפה, נגבו את הכלים בעדינות עם מפית בד או בד מיקרופייבר.

ומה אם המים הקשים כבר הותירו סימנים?
אם המים הקשים כבר הותירו סימנים על הכלים, ממלאים כלי גדול במים וחומץ ביחס שווה. משרים את הכלים בתערובת במשך 30 דקות ואז שוטפים כלי אחד.

אם העכירות נעלמה, שוטפים את שאר הכלים ומנגבים אותם מיד במגבת יבשה ונקייה. אם העכירות לא נעלמה, משרים אותם 30 דקות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר