'תאונה' בגמילה מחיתולים? שימו לב למילים שלכם

אתם מוכנים להתחיל בגמילה: קניתם סיר ופיניתם את כל סוף השבוע. אבל הפעוט שלכם, לעומת זאת, פחות מתלהב. הוא 'מפשל' לא מעט על הרצפה. או במכנסיו. כך מומלץ לטפל בתקלות אלו (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפסקתם לרכוש חיתולים, קניתם סיר ופיניתם את כל סוף השבוע שלכם: אתם מוכנים למשימת הגמילה מחיתולים. הפעוט שלכם, לעומת זאת, פחות מתלהב. למעשה, ביום הראשון להרפתקת המעבר לסיר (והשני והשלישי), הוא 'מפשל' על השטיח בסלון. או במכנסיים שלו. אופס. הנה איך ג'יימי גלובאקי, מומחית לגמילה מחיתולים ומחברת הספר "אוי לא! גמילה מחיתולים: כל מה שהורים מודרניים צריכים לדעת כדי לעשות זאת אחת ולתמיד, כמו שצריך", ממליצה לטפל בתקלות בלתי נמנעות אלו.

מה לא לומר

יכול להיות שאתם מתפתים להרגיע את ילדכם שתאונות קורות והרטבה קטנה או עשיית צרכים במכנסיים או על הרצפה הן לא ביג דיל. וכן, זה לא ביג דיל (אחרי הכל, אתם יכולים פשוט לנגב את זה או להחליף בגדים) ובוודאי שאתם לא רוצים לגרום לילדכם להרגיש נבוך, אבל שימו לב לשפה שלכם, אומרת גלובאקי. "אל תשתמשו במילים, 'זה בסדר'. עבור חלק מהילדים, המילים הספציפיות הללו מרמזות על מתן אישור".

חשבו על זה: אתמול בגן השעשועים ילד זר תפס את הנדנדה לפני הפעוט המאוכזב שלכם וכדי לעודדו, אמרתם לו, 'זה בסדר!'. למעשה, הביטוי הזה עשוי להעניק אישור לכך שהכל אכן כשורה.

ומה לומר במקום

במקום זאת, גלובאקי ממליצה לדבר ישר ולעניין ולומר משהו כמו: “עשית על הרצפה. כדאי שתשב על הסיר כדי שזה יכנס פנימה”. או: "אתה לומד. עשית במכנסיים. בפעם הבאה, זה יכנס לסיר”.

הדבר החשוב הוא לא לגעור בילד שלכם (אתם לא רוצים לבייש אותו), אך עדיין לתקשר לו מה מצופה ממנו, בפשטות ובאופן ישיר (כלומר, בתוך הסיר).

היא גם מדגישה שההורים נותנים את הטון לגמילה מחיתולים. במילים אחרות, אם אתם מאבדים את הצפון בכל תאונה (ויהיו כאלו), אז ילדכם יקלוט את הלך הרוח הזה. דרך הפעולה הטובה ביותר היא להישאר קרירים, רגועים וענייניים (מבלי לתת לו אישור ללכלך את המרצפות שלכם).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר