לאחר האישור

הרופאים תומכים בחיסון רחב גם לבני ה-12

האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים, תומכים בחיסון קורונה רחב היקף של בני 12-15 שנים במדינת ישראל, לאחר קבלת אישור, בשל הניסיון החיובי עם החיסון (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

האיגוד לרפואת ילדים והחוג למחלות זיהומיות בילדים תומכים בחיסון רחב היקף של בני 15-12 שנים במדינת ישראל לאחר קבלת אישור רגולטורי. "החיסון של חברת פייזר הניתן בישראל נמצא בעל יעילות של 100% במניעת מחלה בילדים בגילאים 12 עד 15 שנים. כמו כן נמצא כי החיסון בעל פרופיל בטיחות מצוין, הן במחקרים קליניים והן במתן רחב היקף בישראל, כמו גם בבני נוער בני 15-12 שנים עם מחלות רקע", נאמר במסמך המפורט בן תשעת העמודים שהפיק האיגוד.

הרופאים מציינים כי "בחינת בטיחות – בסקר אקטיבי, דווח על תופעות לוואי מקומיות, בעיקר כאב במקום ההזרקה, וסיסטמיות – העיקריות היו חולשה, כאב ראש וצמרמורת. התופעות הללו היו בעיקר בדרגות חומרה קלה -בינונית וחלפו תוך 48-24 שעות. לא נמצאו במחקר קליני זה תופעות לוואי משמעותיות".

במסמך נכתב כי עד ה-11 באפריל 2021 אובחנו 275,488 ילדים עד 18 שנים מאומתים לקורונה. אחד מכל 3 מאומתים בשנת הקורונה היה ילד.

עד לתחילת אפריל אושפזו 1,114 ילדים מהם 163 במצבים בינוניים עד קשים - כלומר 1 מכל 7 ילדים שאושפזו עקב קורונה היה במצב בינוני עד קשה, ומהם 7 נפטרו חמישה מהם היו עם מחלות רקע קשות ושניים ילודים שאמוהותיהם היו חולות בנגיף.

מחלות הרקע בקרב ילדים שנמצאו כקשורות ביותר למחלת 19-COVID בינונית/ קשה היו : מחלות נוירולוגיות, סינדרומים מולדים, השמנת יתר, סכרת מחלות המטולוגיות, ממאירות, וחסר חיסוני.

במסמך מתייחסים גם לנושא תופעת ה-Covid Long (קורונה ארוכה), "נתונים על כך החלו להתפרסם לאחרונה, ונראה שילדים יכולים לסבול מהסתמנות זו בדומה למבוגרים. נתונים מבריטניה מראים ש %9.12 מבני ה 11-2 שנים ו- %5.14 מבני 16-12 שנים שחלו בקורונה סבלו מתסמינים מתמשכים 5 שבועות לאחר מחלתם הראשונית. כלומר 1 מכל 7 עד 8 ילדים שחלו בקורונה סבל מתופעות מתמשכות של המחלה. בישראל, עד אמצע מרץ 2021 חלו כ-300000 ילדים בקורונה. על פי יחס המקרים בבריטניה, מספר הילדים בישראל ש עלולה להידרש עבורם התערבות רפואית מאוחרת עלול להיות מעל ל -40,000. בסדרה מאיטליה, לגבי ילדים שהחלימו מ -COVID 19, יותר ממחצית דיווחו על לפחות סימפטום אחד מתמשך גם לאחר 120 יום מאז הקורונה, כאשר 6.42% מתוכם נפגעו מתסמינים אלו במהלך פעילויות יומיומיות. תסמינים כמו עייפות, כאבי שרירים ומפרקים, כאבי ראש, נדודי שינה, בעיות נשימה ודפיקות לב היו תכופים במיוחד, כפי שתואר גם אצל מבוגרים".

בנתונים ממרפאה העוקבת אחרי מקרי COVID long במרכז שלישוני בישראל, אליה הופנו עד כה 80 ילדים, הילדים פיתחו בהמשך תסמינים מתמשכים של קוצר נשימה, כאב ראש, וכאבי שרירים. אצל מחצית מהילדים הללו התסמינים השפיעו לרעה על תפקוד יומיומי, ל- %20 מהם נמצאה הפרעה בתפקוד ריאתי, ולשני ילדים נמצא ליקוי בתפקוד הלב.

עד ה 1 לאפריל 2021 ,ניתנו בישראל 1028 מנות חיסון ל 618 בני 15-12 שנים (618 מנה 1 ,410 מנה 2) בהליך של טיפול חמלה, עקב מחלות רקע קשות, או עקב היותם בני בית של בעלי דיכוי חיסוני חמור. באיסוף נתונים של האגף לאפידמיולוגיה, כמו גם באיסוף נתונים אקטיבי שמפעילה קופ"ח מכבי מול הרופאים המטפלים וקופ"ח מאוחדת מול ההורים, לא דווח על אירועים חריגים כלשהם בסמיכות לקבלת חיסונים אלו.

בנוסף מציינים באיגוד, "סגירת מערכת החינוך טומנת בחובה נזק פסיכוסוציאלי משמעותי לילדים ובני נוער; חזרתם לשגרה במסגרות החינוכיות היא בעלת ערך עצום לבריאותם הנפשית, פיזית ולהשלמת פערי הלימוד בשנה החולפת. חיסון הילדים ובני הנוער בגילאים בהם יאושר מתן החיסון צפוי להקנות להם הגנה מפני המחלה ולאפשר לימו דים רציפים במערכת החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר