לפני ה-FDA

משרד הבריאות אישר למאות ילדים להתחסן לקורונה

יותר מ־800 בני 12-15 עם מחלות רקע יוכלו להתחסן בחיסון פייזר שנמצא בטוח לילדים לדברי החברה, למרות שעדיין לא קיבל את אישורו של מנהל המזון והתרופות האמריקני (קורונה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

משרד הבריאות אישר לילדים בגילי 12-15 במצבים רפואיים שונים, ולאחר ייעוץ עם רופא, לקבל את החיסון. מדובר בילדים שסובלים ממחלות רקע שמעלות את הסיכון לסיבוכי קורונה. כעת אנו חושפים שניתנו יותר מ־800 אישורים כאלה. המצב הרפואי השכיח שעבורו ניתן אישור היה השמנה, כך על פי הדיווח ב'ישראל היום'.

במשרד סברו כנראה שאפשר להתחיל בחיסון הילדים עוד לפני קבלת האישור של מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), זאת למרות שכאשר העלו את השאלה הזו להצבעה בדיון הצוות לטיפול במגיפות בסוף חודש מרץ. התשובה היתה חותכת: 84 אחוזים מהמומחים בצוות לטיפול במגיפות סברו שיש להמתין לאישור ה־FDA.

בדיון הצוות לטיפול במגיפות (צט"מ) השבוע צוין, כי חיסון ילדים בטווח הגילים הזה "חיוני לצורך הגנה על ילדים והכלת המגיפה. יש להמתין לקבלת האישורים הפורמליים של ה־FDA ושל משרד הבריאות טרם המלצה על חיסון הילדים".

כזכור, חברת החיסונים 'פייזר' פרסמה לאחרונה את ממצאי המחקר החדש לפיו החיסון נגד נגיף הקורונה נמצא יעיל ובטוח ב-100% לילדים מגיל 12.

במערכות הבריאות בעולם מעריכים, כי ממצאי המחקר יקבלו בתוך מספר שבועות את אישור ה-FDA, מה שיוביל למבצע חיסון הילדים ברחבי העולם אך כאמור בינתיים בישראל אושר החיסון כבר במקרים חריגים.

במחקר פייזר שנערך בקרב 2,260 ילדים אמריקנים בגילאי 12-16 עלה כי הילדים שחוסנו לא נדבקו בנגיף, לעומת 18% הדבקות בקרב הילדים שקיבלו חיסון דמה, כך שהחיסון נמצא יעיל ב-100%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר