בשל האיומים?

הפרקליטות הודיעה: סוגרים את התיק נגד אפי נוה

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, יזוכה מכל ההאשמות שהיו נגדו, כך הודיעו היום בפרקליטות. לפני תקופה נחשפה הקלטה מהנייד של נוה עם הקלטה של מנדלבליט (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אפי נוה (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

התיק נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה, ונגד השופטת אתי כרייף - נסגר, כך הודיעה הערב (ראשון) הפרקליטות.

על פי ההודעה, המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה למברגר, החליט לסגור את התיק לאחר שמיעת כלל הטיעונים שהעלו הסניגורים בשימוע ולאחר שקיים מספר דיונים.

המשנה לפרקליט הבין כי אין סיכוי סביר להרשעה בתיק זה, ועל אף שהיו לכאורה מעשים פליליים בתיק - הוא החליט לגנוז את התיק.

כזכור, נווה הודח מתפקידו הרם בעקבות כתב האישום נגדו כי עירב מניעים פסולים במהלכים למינוי שופטת. הראיות לכך, הושגו בעקבות פריצה למכשירו הסלולרי, בה היו מעורבות קרובת משפחתו לשעבר וכתבת גלי צה"ל הדס שטייף.

פרקליט המדינה דאז (2019) החליט לשקול את העמדתו לדין של עו"ד נוה בחשד לעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, ואת העמדתה לדין של השופטת כרייף בחשד לעבירות של מתן שוחד והשמדת ראייה. בהיעדר פרקליט מדינה מכהן נדחה השימוע, ובסופו של דבר, הטיל שר המשפטים את סמכות היועמ"ש בעניין זה על המשנה לפרקליט המדינה.

בהחלטתו כותב המשנה לפרקליט המדינה, כי התשתית הראייתית, שעמדה בבסיס ההחלטה להאשים את כרייף ונוה בכפוף לשימוע, לימדה לכאורה על קיומו של "מניע מעורב", ואולם, לאחר קיום השימוע ושמיעת כלל טענות והסברי ההגנה, סבר המשנה לפרקליט המדינה כי הערכת הראיות בתיק השתנתה, וכעת נראה כי באשר לשאלת קיומו של "מניע מעורב" כפות המאזניים שקולות או קרוב לכך.

כזכור, לפני כחצי שנה פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הוקלט משמיץ את פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, וטוען כי הוא "מחזיק אותו בגרון", טענה שעד כה נשמעה על ידי תומכי נתניהו ברשתות החברתיות, שסברו כי מנדלבליט נסחט על ידי ניצן ולכן הגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה.

ההקלטה, בשיחה עם אפי נווה, מי שהיה ראש לשכת עורכי הדין אך מאז הואשם בפלילים, נחשפה על ידי עמית סגל וגיא פלג במהדורה המרכזית של 'חדשות 12'.

בהקלטות, נשמע היועץ מתח ביקורת בוטה על ניצן, שנמנע מלהכריע בתיק שהתנהל נגד מנדלבליט בפרשת הרפז. את הדברים אמר במענה לבקשת נווה להשתתף בפאנל שערך.

עוד פורסם לפני תקופה, כי נוה מחזיק בהקלטות נוספות על בכירים ובמידה ויעמידו אותו לדין הוא יחשוף את ההקלטות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר