בתגובה לתלונות

ינקלביץ' תוקפת: סיוע לציבור החרדי - פסול?

השרה עומר ינקלביץ' הגיבה לפניית התנועה לאיכות השלטון בעקבות העברת תקציב סיוע לעיר אלעד בשל הקורונה: "מכתבכם משקף הלך רוח פסול, חובבני ומתלהם" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
סיור השרה עומר ינקלביץ בעיר אלעד (צילום: דוברות)

"סיוע ל"ציבור חרדי" הינו פסול", תמהה השרה עומר ינקלביץ' במכתב תשובה ששיגרה לתנועה לאיכות השלטון שהתרעמו על הסיוע שדאגה לטובת העיר אלעד, להתמודדות עם נגיף הקורונה.

במהלך הסיור בעיר אלעד, הציג ראש העיר ישראל פרוש פערים בסיוע הניתן מפיקוד העורף ומשרד הביטחון לערים אדומות, בתגובה, העבירה השרה את הפנייה למשרד הביטחון. לאחר מכן, הוחלט במשרד הביטחון להקצות סיוע לעשרות רשויות, ביניהן אלעד.

בלשכת השרה הופתעו לקבל מיד לאחר הסיור מכתב זועם מאת התנועה לאיכות השלטון. במכתב נטען כי "קיים חשש שמדובר בקידום מפלגת כחול לבן...על ידי שימוש לא ראוי בכספי ציבור".

עוד נכתב בפנייה כי "לא ברור מדוע דווקא העיר אלעד זכאית לקבלת מענק הסיוע, בעוד ברור כי קיימות ערים נוספות אשר נפגעו מהמשבר הכלכלי והבריאותי באופן דומה אם לא חמור יותר".

את מכתבם, סיכמו אנשי התנועה לאיכות השלטון במילים: "מדובר בפגיעה חמורה ביותר בכללי המשפט המנהלי הישראלי ולנוכח חומרת הדברים (כך במקור) נבקש את תגובתכם".

על מכתב זה השיבה לשכת השרה בחריפות: ''מצופה מתנועה מכובדת זו, לבדוק את הפרטים בטרם שיגור מכתב המכיל פרטים רבים שאינם נכונים ברמה העובדתית".

"השרה ינקלביץ', כשרה בממשלת ישראל, משתדלת לסייע בכל דרך לפונים אליה. ערבים, דתיים, חילונים, חרדים וכל שאר המגזרים. בכניסה לדלת לשכתה אין שלט שמדיר אחת מהאוכלוסיות, ולעולם לא יהיה".

"דומה, כי מנסחי הפנייה לקו ברצון תמוה להעלות טענות מבלי שהדברים נבדקו מראש. לו היו בודקים, היו מגלים כי במסגרת הסיוע ליישובים שספגו מכה קשה בעקבות מגפת הקורונה, פיקוד העורף מסייע לעשרות יישובים. השרה אף הודתה בדבריה לפיקוד העורף".

עוד הוסיפו בלשכת השרה, כי "בדיקה פשוטה בפרסומים השונים הייתה מעלה, כי עשרות רשויות קיבלו סיוע ממשרד הביטחון באמצעות פיקוד העורף. למותר לציין כי מדובר בחלוקה שקופה של משרד הביטחון ופיקוד העורף, ע"פ קריטריונים סדורים".

"במהלך השנה האחרונה סיירה השרה באינספור רשויות ודאגה לפנות עבורן לגורמים הרלוונטיים באופן דומה. סיורים אלו פורסמו בכלי התקשורת. משום מה, לא שמענו מכם מילה בעניין".

עוד נכתב, "כאמור, אין בלשכתי הנחיה לא לתת מענה לראשי רשויות עקב היותם חרדים. כולי תקווה שלכך לא התכוונתם במכתבכם, על אף העולה ממנו. מכתבכם לצערנו, משקף הלך רוח פסול, חובבני ומתלהם, לפיו סיוע ל"ציבור חרדי" הינו פסול, ופעילות של נבחר ציבור למען אזרחי ישראל – פסולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר