"נאום נצרת"

נתניהו קורץ לקול הערבי: "נרקוד, כמו בדובאי"

ראש הממשלה נשא נאום בעיר נצרת שם פנה לציבור הערבי והיהודי, בקריאה לשלום: "אם יהודים וערבים יכולים לרקוד יחד ברחובות דובאי, הם יכולים לרקוד יחד גם בישראל" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (רביעי) בצהריים לעיר נצרת שם נשא דברים, ככל הנראה בניסיון לגייס קולות ערביים למפלגת הליכוד.

"השקעתי במגזר הערבי יותר מכל ממשלות ישראל יחד - בכל תולדות המדינה. אנו פועלים להבטיח את הביטחון האישי שלכם. מ-2016 ועד היום הקמנו 9 תחנות משטרה ועוד 3 נקודות משטרה. לפני כן, במשך עשרות שנים, הייתה תחנת משטרה אחת בלבד ביישוב ערבי. אנו נפתח עוד תחנות משטרה".

נתניהו הוסיף עם זאת, "יש עוד הרבה מה לעשות כדי שתרגישו בטוחים ושלווים ביישובים שלכם, אני מחוייב אישית להבטיח את הביטחון האישי של כל אחד ואחת מכם. אני רוצה שתצאו מהבית בלי פחד ולהסתובב ביישובים בדיוק כמו שאפשר בתל אביב, באר שבע או חדרה".

"לכן ביקשתי מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להכין לי תוכנית למיגור הפשיעה והאלימות בחברה הערבית שכוללת מלחמת חורמה בארגוני הפשע. עשינו זאת בהצלחה נגד ארגוני פשע בחברה היהודית ונעשה זאת בהצלחה גם בחברה הערבית. בקרוב מאוד אציג את התוכנית לממשלה ולציבור ואני מבטיח לכם - נבצע אותה".

בהתייחסות להפגנות מחוץ למקום בו נאם אמר נתניהו: "ההפגנות של הרשימה המשותפת הם סימן לייאוש. יש להם סיבה להתייאש. גם הם רואים את התמיכה שהולכת וגוברת בי ובליכוד בקרב החברה הערבית. זה מרגש אותי מאוד. אני נרגש לראות את השינוי העצום שמתחולל בחברה הערבית כלפיי וכלפי הליכוד בהנהגתי".

לסיום אמר נתניהו, "בואו נגשים את החלום הזה יחד. אם יהודים וערבים יכולים לרקוד יחד בדובאי, הם יכולים לרקוד יחד בישראל. עידן חדש מתחיל היום".

עלי סלאם, ראש העיר נצרת אמר בנאומו: "הגיע הזמן שנאמין שאנחנו יכולים לחיות ביחד. נתחיל בשלום עם הפלסטינים, ואנחנו, ערביי ישראל, נהיה הגשר לשלום הזה".

ראש הערי התחייב לתמוך בנתניהו עליו אמר כי עשה יותר מכולם כדי למגר את הפשיעה הערבית, אך ביקש להעניק אורכה של שנתיים בלי הריסת מבנים שנבנו בניגוד לחוק, "כדי שראשי הרשויות יתנו לאנשים לסדר את בתיהם".

הוא תקף את הרשימה המשותפת, אותם השווה לכהניסטים היהודיים. "הם קיבלו 15 מנדטים ולא עשו עם זה כלום למען החברה הערבית בישראל".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה אמר בתגובה: "נתניהו חושב שהזכרון של ערבים קצר יותר מהזכרון שלו בחקירות. הוא לא יצליח לחלק אותנו לערבים טובים ורעים. הדרך היחידה להבטיח את האינטרסים של החברה הערבית הוא קול מאוחד של האזרחים הערבים ושותפים יהודים שנאבקים בכבוד וזקיפות קומה על האינטרסים שלנו – שלום, שווין, דמוקרטיה, וצדק חברתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר