תוצרת בית

מתכון ללימונים כבושים - למה לקנות אם אפשר להכין לבד

לימונדה היא ממש לא ברירת המחדל כשזה מגיע ללימונים. מה כן? לכבוש אותם כמובן - אין צורך לשלם הון קטן על צנצנת זעירה אם אפשר פשוט להכין אותם בבית. מורן פינטו עם מתכון ללימונים כבושים שעובדים מדהים עם כל מאכל כמעט, מכריך ועד פסטה ועוף (מתכונים, אוכל)

לימונים כבושים (צילום: Vladimir Gladkov on Unsplash)
זמן הכנה15 דק'
רמת קושיקל
פרווה

רכיבים

  • 10 לימונים בינוניים, שטופים היטב
  • 12 שיני שום גדולות, קלופות
  • 2 כוסות מלח גס
  • 1 כוס מים
  • 3 כפות שמן

אופן ההכנה:

מכינים את כלי הכבישה:
1. ראשית, בוחרים בצנצנת זכוכית גדולה שמכילה כ-2 ליטר. עדיף צנצנת עם סגירת וואקום, אבל אם אין לכם אחת כזו, תוכלו לאטום עם שקית ניילון כפי שאסביר בהמשך.

שנית, מעקרים את הצנצנת כדי למנוע צבירת חיידקים בתהליך הכבישה: מניחים את הצנצנת בכיור, שופכים פנימה מים רותחים עד שהיא עולה על גדותיה, ממתינים 10 דקות ואז מרוקנים את הצנצנת, הופכים אותה על רשת או מגבת נקייה ומייבשים. שופכים מים רותחים גם על המכסה ומייבשים באותו אופן.

2. פורסים את הלימונים לפרוסות, עם הקליפה, אך לא משתמשים בקצוות.

3. מפזרים מלח גס בצלחת, טובלים כל פרוסת לימון במלח משני הצדדים (כמו שניצל) ומסדרים את פרוסות הלימון בצנצנת. בין שכבות הלימונים מניחים את שיני השום.

4. יוצקים לצנצנת כוס מים ו-3 כפות שמן ואוטמים את הצנצנת בסגירת וואקום או מכסים את פתח הצנצנת בשקית ניילון קשיחה ואז סוגרים עם המכסה.

5. מעבירים את הצנצנת למקרר למשך שבוע של כבישה ולאחר מכן ניתן ליהנות מהלימונים הכבושים. בין שימוש לשימוש הקפידו להחזיר את הצנצנת מהר למקרר וודאו שהיא אטומה, כך הלימונים הכבושים יישארו טובים לאורך זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר