"שנת כישלון בכבישים"

למרות הסגרים: 302 הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2020

מגיפת הקורונה והסגרים הרבים במהלך השנה הלועזית החולפת, הביאו לירידה מתונה בלבד במספר ההרוגים כתוצאה מתאונות הדרכים, וזאת בניגוד לשאר מדינות אירופה (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אור ירוק)

מדינת ישראל העבירה את מרבית שנת 2020 בצל מגיפת הקורונה, בין סגר לצמצום מספר העובדים ממקומות העבודה. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים ציפו שאם כבר נוקטים בצעד קשה כמו סגר, שלפחות מגיפה אחרת, תאונות הדרכים, תדעך.

אלא שבשונה ממדינות אירופה, שמספר ההרוגים בהן בכבישים צנח ב-36%, בישראל הוא ירד רק ב-19%, כחצי. במהלך השנה נספו בכבישים 302 בני אדם ו-1,855 נפצעו קשה, לעומת 349 בני אדם ב-2019.

למרות ירידה של 47 במספר המתים, הרי שאם מפרקים את הנתונים, גם בכבישים זו הייתה שנה נוראית עבור אזרחי ישראל: במדידת מספר הקילומטרים שנסעו בכבישי ישראל, בשנת 2020 מתו יותר ישראלים עבור כל 100,000 ק"מ לעומת שנת 2019, נתון שצריך להדליק נורות אדומות רבות במשרד התחבורה וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

24 ילדים בני 0 עד 14 נספו בכבישים במהלך השנה, כמעט אחד בכל שבועיים. על פי נתונים שרוכזו עבור הצוות המיוחד לטיפול בתאונות דרכים בחברה החרדית, בשכבת הגיל הזו ילדים חרדים נהרגים או נפצעים קשה כמעט פי שניים מהממוצע בחברה הכללית. מתוך 302 ההרוגים ישנם 99 אזרחים ערבים, פי 1.5 משיעור החברה הערבית באוכלוסייה הכללית במדינת ישראל.

חודש אוגוסט היה הקטלני ביותר בכבישי ישראל עם 39 הרוגים, ואילו נובמבר היה החודש עם מספר המתים הקטן ביותר - 14, אחד לכל יומיים.

מנכ"ל עמותת "אור ירוק", ארז קיטה, תקף את ממשלת ישראל: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפוך, ביחס לנסועה אף נרשמה עלייה. זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר