3 דרכים בהם הבית מגביר את רמת הסטרס והחרדה שלכם

עיצוב בית זה עסק קסום ויפה - אך טעויות הסטיילינג הקטנות האלה עלולות לגרום לכם לפתח לחץ וסטרס ולהגביר את המתח הנפשי שלכם לעלות בלי שתשימו לב (עיצוב פנים, בית)

(צילום: Yakira Eppel on Unsplash)

כאילו שהקורונה ונזקיה, הפוליטיקה המקרטעת והמצב הכלכלי הכללי לא מספיק מאיימים עלינו, עכשיו מסתבר שגם המקום בו אנחנו חיים ואמורים להרגיש מוגנים עלול להשפיע עלינו לרעה - ובדרך שממש לא חשבנו עליה.

"מתח מעלה את רמות הקורטיזול ואלה יכולות לגרום לשינויים במצב הרוח, תחושת עצבנות או דיכאון ועלייה מהירה במשקל, לרוב בבטן או בפנים" אומרת אמבר דנפורד, מומחית לפסיכולוגיה בעיצוב וסטייליסטית ראשית באוברסטוק. "לחץ יומיומי נגרם מהרבה דברים: העבודה, מערכות היחסים שלנו, חשבון הבנק וגורמים נוספים, אך אנחנו מתעלמים לגמרי מהעובדה שגם הבית שלנו מאיים על מצבנו הנפשי. בית עמוס או מבולגן מפעיל לחץ מיותר על מוחנו, כיוון שאנו נוטים לראות בבית שלנו עוד סוג של "איבר", סניף נוסף של עצמנו", מסבירה דנפורד.

בתור הדבר הראשון והאחרון שאנחנו רואים בכל יום, לבית יש כוח חזק בהשפעה על איך יראה המשך היום שלנו וככזה, כדאי שנהיה מודעים לנקודות התורפה בו שעלולות להזיק לנו.

1. אין בבית מספיק אור
לעולם אל תמעיטו בערכה העוצמתי של תאורה טובה. לא רק שגופי תאורה שממוקמים בצורה אסטרטגית יכולים לשנות דרסטית את האווירה שהחלל משדר, אלא שהם גם יכולים להשפיע על מצב הרוח ולכן חשוב לבחור תאורה הולמת לבית.

דנפורד: "אור טבעי עוזר לנו לווסת ולהרים את מצב הרוח שלנו, וככל שיש יותר ממנו - יותר טוב". ואם הבית שלכם סובל ממחסור באור טבעי, תלו מראה מול חלון כדי שהחלל ייראה בהיר ופתוח יותר.

2. הבית צבעוני מדי
"גוונים עזים וצבעים מנוגדים מעולים ליצירת אפקט ממריץ ומעורר, אך חשיפה אליהם לפרקי זמן ממושכים משיגה את התוצאה ההפוכה ומובילה לעלייה בלחץ ובחרדה" אומרת דנפורד.

זה לא אומר שאתם צריכים להעיף מהבית כל דבר צבעוני, אבל כן חשוב לשמור על איזון. "ממש כמו בטבע, בו רוב הגוונים ניטרליים ושקטים והצבעים העזים מנקדים אותו פה ושם וכך הופכים למיוחדים יותר".

3. הבית עמוס בחפצים
מארי קונדו צודקת: בית מסודר הוא בית מאושר. "העומס והבלגן גורמים לנו להרגיש מתוחים ודורשים יותר תשומת לב נפשית", מסבירה דנפורד.

כך, גם אם אין לכם זמן למיין ולסדר את החפצים, לפחות אחסנו אותם במיכלים וסלים סגורים ושמרו על מינימום חפצים גלויים לעין כל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר