בדוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם היום (שלישי) זוהתה ירידה של 13% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017, שנחשבה לשנת האטה במכירות הרכב בישראל, לאחר שבחודש ינואר האחרון נמסרו "רק" 39,019 כלי רכב חדשים.
על פי הדו"ח יונדאי מחזיקה כשיאנית המכירות עם היקף של 6,297 מפתחות חדשים שנמסרו, כ4% ירידה. חברת קיה חווה ירידה של כ 11% אך עדיין ממוקמת במקום השני עם 4,368 מסירות. מיד אחריה ניצבת טויוטה היפנית שסובלת מירידה חדה של כ40% במכירות וסך הכל 3,053 כלי רכב שנמכרו. מאזדה שואבת עידוד מפתיחת השנה הנוכחית שנפתחה עם עליה קלה של 0.5% שהם 2,799 מסירות. סקודה הפופולארית בקרב בני המגזר החרדי נועלת את החמישיה גם היא בירידה של 27% במסירות.
המותגים שרשמו זינוק בשיעור חד, אך לא נמצאים בחמישיה הם מיצובישי שגדלה ב-180% וסוזוקי שצמחה ב-127%.
אודי הגרמנית שיתה בראש המכירות של מותגי היוקרה מאבדת את הצמרת לטובת מרצדס, שהעלתה בינואר לכבישים 1,145 כלי רכב , לעומת האודי שחוותה ירידה של 13% ל-1,028 מכוניות חדשות בלבד. ב.מ.וו מתמקמת במקום השלישי עם עליה של 20%. וולוו מתחילה את 2018 עם מספרים דומים - קצת יותר מ-200 מסירות. קאדילאק מסרה 106 מכוניות - ירידה של 24%, וירידה של 47% במותג לקסוס ביחס לשנה הקודמת. גם יגואר עם צלילה ל-10 כלי רכב בהשוואה ל-37 מסירות בינואר 2017. לנד רובר זינקה ב-50%.
בדו"ח עולה כי גם בקרב מותגי הספורט-פרמיום ישנם שינויים כשפורשה מסרה מתחילת השנה 41 כלי רכב לעומת 24 אשתקד, מזראטי 20 לעומת 37, ו-אסטון מרטין מסרה בינואר 2 כלי רכב.
ומי יבואני הרכב המובילים? כלמוביל עם נתח של 21%, צ'מפיון מוטורס 13.7% ו-קרסו מוטורס עם 12.7%.