כאן תעבור הרכבת

פקקי התנועה בי-ם יחמירו כבר בזמן הקרוב

מתווה עבודות הרכבת הקלה בבירה יכנס בעוד מספר שבועות לקצב מואץ, ובשלב מסוים היא תעבור בלב רחוב כנפי נשרים הסואן בה יונחו מסילות לרכבת בין נווה יעקב להר נוף (בארץ)

|
5
| כיכר השבת |
מרכז העסקים בשכונת גבעת שאול. הפקקים יחריפו (צילום: גוגל מפות)

בתוך מספר שבועות מתכוין משרד התחבורה להגביר את עבודות התשתית לבניית הקו הירוק של הרכבת הקלה והארכת הקו האדום, שיכללו עבודות תשתית בשכונת הגבעה הצרפתית, הר הצופים, שכונת גבעת מרדכי, צומת פת ומתחם הדסה עין כרם - מה שצפוי להחריף את פקקי התנועה בעיר.

מדובר בסך הכל על כך שיפעלו בבירה חמישה קווים של רכבת קלה, מסילות חדשות לאורך 27 ק"מ, 52 תחנות חדשות, חניוני "חנה וסע", הסדרי תנועה חדשים, הפרדות מפלסיות בצמתים הסואנים, כשהתכנון הוא שכ-400 אלף איש ישתמשו כל יום ברכבת קלה.

כיום פועל קו אחד, 'הקו האדום' בין פסגת זאב להר הרצל, והוא יורחב תוך שעבודות התשתית להארכתו לנווה יעקב בצפון העיר ולהדסה עין כרם בדרומה כבר הסתיימו בחלקן, ואלו ימשכו בהנחת עוד מסילות והגעת עוד קרונות, עד לחודש אוקטובר 2022.

כבר בחודש הקרוב יחלו העבודות על 'הקו הירוק' שיפעל בין הר הצופים לבין שכונת גילה החל מחודש יולי 2024. עבודות אלו, לפי הפרסום ב'ממון', יגרמו לשיבושי תנועה סביב צומת פת המרכזי בדרום ירושלים, שיעבור שיקוע, בכביש הגישה להדסה עין כרם מקריית יובל.

בהמשך, בעוד כשלושה חודשים יחלו העבודות על 'הקו הירוק' שאמור במרס 2024 לפעול בין התחנה המרכזית לבין קריית הספורט במלחה, ובהמשך יוארך וישרת נוסעים מהר הצופים דרך מרכז העיר עד למלחה.

לאחר מכן, בתחילת 2019 (בעוד כשנה), צפויות להתחיל העבודות על ארבע שלוחות של 'הקו הירוק': מנווה יעקב עד מתחם הדסה עין כרם, מהתחנה המרכזית עד מתחם הדסה עין כרם, מנווה יעקב עד הר נוף, מהר הצופים עד קריית הספורט במלחה, ומהר הצופים עד גילה. הנחת מסילות מתוכננת לאפריל 2023 והפעלה של המערך המלא לדצמבר 2024.

אחד הנתיבים בו יעבור הקו בין שכונת נווה יעקב לבין שכונת הר נוף, הוא באזור העסקים בשכונת גבעת שאול, ברחוב כנפי נשרים. הדבר צפוי כאמור להגביר את עומסי התנועה שגם כך ניכרים בקביעות ברחוב סואן ומרכזי זה.

קו נוסף, 'הקו הכחול', שיכלול שלוש תחנות תת קרקעיות, יקשר בין גילה, דרך מרכז העיר ועד רמות ועטרות. העבודות על זה יחלו ב-2019 ויחלו לפעול ב-2026.

יצויין, כי לפי הפרסום ב'ממון', יפעלו במסגרת רשת הקווים (JNET) יותר מ-100 קרונות, ובמהלך העבודות יתווספו חניוני "חנה וסע" ליד הגבעה הצרפתית, בצומת בייט, צומת אורה וקריית הספורט מלחה והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזיים, כדי להעניק העדפה ברמזורים לנסיעת הרכבת הקלה ולצמצם את ההפרעה לתנועה בצירים הראשיים.

הכתבה עניינה אותך?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
תוכן שאסור לפספס

5 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

3
קריסת התחבורה הציבורית. פעם צריך לבנות מסילות.
ישעי-ה
2
בגלל שאין מספיק מקום לרכבת ולרכבים ואוטובוסים ראוי לעשות תת קרעי = מנהור מתחת לכנפי נשרים ובעת מלחמה ישמש למקלט,רעיון טוב לא?
מ
1
וחכמי חלם בארץ , עושים רכבת על הכביש יחד אם אוטובוסים ומכוניות... מעניין מי גוזר את הקופון הזה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חכם באשי
לפני 150 שנה כבר התגוררו בלונדון מספר מיליונים. בערים קטנות יותר מקובל אכן להקים רכבת קלה עילית, כמו בהרבה ערים בגרמניה. עלויות ההקמה והתחזוקה של זו נמוכות בהרבה.
דבש, ירושלים
שמעתי שבירושלים יש בעיה של קברים מתחת לאדמה בשל היותה עיר עתיקה ביותר, כך שכל עבודה של הרכבת הייתה מצריכה בדיקה רצינית אחר קברים עם סבירות גבוהה למצוא כאלה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הבנויה
תוכן שאסור לפספס

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות